Show simple item record

dc.contributor.advisorSerçeoğlu, Neslihan
dc.contributor.authorAksoy, Mehmet Tolga
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:15Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:15Z
dc.date.submitted2022-08-23
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743287
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, nezaketsiz müşteri davranışına maruz kalan otelişletmeleri çalışanlarının işten ayrılma niyetiyle olan ilişkisini incelemektir.Araştırmanın ilk bölümünde teorik kısma yer verilmiştir. Bu bölümde `müşterinezaketsizliği` , `müşteri nezaketsizliğinin nedenleri`, `müşteri nezaketsizliğineyönelik alan yazın` konuları tanımlanmaktadır. İkinci bölümünde `işten ayrılma niyeti`,`işten ayrılma niyetini etkileyen faktörler`, işten ayrılma niyetine yönelik alan yazıntaraması` konuları ele alınmıştır. Üçüncü bölümünde ise, nezaketsiz müşteridavranışının işten ayrılma niyetine olan etkisi Palandöken ve Sarıkamış Kayak Merkeziçalışanları üzerinden değerlendirilmeye çalışılmıştır.Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kullanılarak, veriler anket yoluylatoplanmıştır. Palandöken ve Sarıkamış kayak merkezleri bölgesinde bulunan otelişletmelerinde çalışan 382 çalışanın katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada verilerinanalizi için `SPSS20` programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen verileregöre, nezaketsiz müşteri davranışına maruz kalan otel işletmeleri çalışanlarının iştenayrılma niyeti içerisinde bulundukları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Müşteri Nezaketsizliği, İşten Ayrılma Niyeti, PalandökenKayak Merkezi, Sarıkamış Kayak Merkezi.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the relationship of hotel businessemployees who are subjected to unkind customer behavior with the intention ofquitting. The theoretical part is included in the first part of the research. This sectiondescribes `customer indecency`, `causes of customer indecency`, `field writing forcustomer unkindness`. In the second part of the study, `intention to leave the job`,`factors affecting the intention to leave the job`, `field writing screening for theintention to leave the job` were discussed. In the third part of the study, the effect ofunkind customer behavior on the intention of quitting was tried to be evaluated throughthe employees of Palandöken and Sarıkamis Ski Resort.In the study, the data was collected through a survey using the easy samplingmethod. For the analysis of the data obtained in the research carried out with theparticipation of 382 employees working in hotel enterprises in Palandöken andSarıkamis ski resorts region To test the relationship between the variables, validity,reliability, correlation and regression analyzes were performed using the SPSS program.With the result obtained, it was determined that there is a significant relationshipbtween the incivility behavior of customers intention to leave.Keywords: Customer Impoliteness, Resignation, Hotel Administration Workers,Emotional drainen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleMüşteri nezaketsizliğinin işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi: palandöken ve sarıkamış kayak merkezi çalışanları üzerine bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-23
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic customer relations management
dc.subject.ytmWinter tourism
dc.identifier.yokid10260743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid734016
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess