Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Üstün
dc.contributor.authorAyberkin, Doruk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:46:03Z
dc.date.available2023-09-22T12:46:03Z
dc.date.submitted2022-09-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743256
dc.description.abstractBu tez, dijital pazarlama sektöründe Blokzincir teknolojisinin kullanımının pozitif etkilerini göstermeyi amaçlamaktadır. Sektörün, güven sorunu, aracıların tam olarak görevini yerine getirmemesi, ekonomik kayıpların her geçen gün artması gibi mevcut sorunları bulunmaktadır. Bu çalışma, paydaş deneyimlerini iyileştirerek, kurumların hedefledikleri ekonomik ve doğru sonuçlara ulaşabilmesini sağlayacak yeni bir sistem mimarisi tasarımı önermektedir. Önerilen mimari sistem, mevcutta var olan sistemlerden farklı olarak müşteri ve kurumların mahremiyetlerinden ödün vermeden, aracı firma olmaksızın işlemlerin gerçekleştirilerek gelirin dağıtılabildiği ve süreci tüm tarafların şeffaf bir biçimde izleyebildiği Blokzincir teknolojisini ile dağıtık veri tabanı içeren bir yapı içermektedir. Bu yapı aynı zamanda dinamik güncellemelerinde kolayca yapılabilmesine imkân tanımaktadır. Yeni sistem mimarisi, kullanıcı arabirimi vasıtasıyla test edilmiştir. Deneysel sonuçlar, geleneksel sistemlere kıyasla maliyet avantajının sağlandığını, süreçlerin şeffaf olarak izlenebildiğini ve paydaşlar arasında adil kazanç dağılımının sağlandığını göstermiştir.
dc.description.abstractThis thesis aims to show the positive effects of Blockchain technology in the digital marketing sector. The sector has existing problems such as trust problems, failure of intermediaries to fulfill their duties, and increasing economic losses day by day. This study proposes a new system architecture design that will enable organizations to achieve the financial and accurate results they aim for by improving stakeholder experiences.The proposed architectural system, unlike existing methods, includes Blockchain technology and a distributed database, in which income can be distributed without compromising the privacy of customers and institutions, without intermediary companies, and where all parties can monitor the process transparently. This structure also allows for easy dynamic updates.The new system architecture has been tested via the user interface. Experimental results have shown that cost advantage is provided compared to traditional systems, processes can be monitored transparently, and fair gain distribution among stakeholders is ensured.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleBlokzincir teknolojisinin dijital pazarlama sektöründe yenilikçilik ve kullanılabilirlik boyutuyla uygulanabilmesi için bir sistem mimarisinin tasarımı
dc.title.alternativeDesign of a system architecture for the implementation of blockchain technology in the digital marketing sector in terms of innovation and usability
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-09-16
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecret key crypto systems
dc.subject.ytmSoftware architecture
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmTechnological innovation
dc.identifier.yokid10256238
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid738203
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess