Show simple item record

dc.contributor.advisorAk, Mehmet Kıvanç
dc.contributor.authorAlcan, Emine
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:41Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:41Z
dc.date.submitted2023-08-01
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743069
dc.description.abstractKentlerin doğru adımlar ile gelişmesi sonucu insanın yaşam kalitesini arttıran büyükkentler meydana gelmiştir. Fakat verilen yanlış kararlar sonucu, hızlı ve çarpıkkentleşmenin önüne geçilememiştir. Yanlış kentleşme ile ortaya çıkan çevrekirliliklerinin içerisinde, yaşam kalitesini etkileyen en önemlilerinden birisi de şüphesizgörüntü kirliliğidir. Bu araştırma; Düzce kent merkezi Spor Sokak'ın reklampanolarının yoğun olduğu bölümünde yapılmıştır. Spor Sokak üzerinde algınındağılmaması için insan yoğunluğunun en az olduğu, 06.00-07.00 saatleri arasındabirçok farklı noktadan fotoğraflar çekilmiştir. 18 adet olarak çekilen fotoğrafların birkısmı, görsel kalite konusunda daha önceden çalışmalar yapmış ve alanı tanıyan uzmankişiler tarafından, alan karakteristiğine uygun olmadığı gerekçesiyle elenmiş ve fotoğrafsayısı 7 adet olarak belirlenmiştir. Fotoğrafların elenmesi sırasında fotoğrafın kalitesi,algılanması ve reklam panolarının fotoğraflarda bulunma oranı gibi kriterlere dikkatedilmiştir. Belirlenen 7 adet fotoğraf, 100 kişilik bir katılımcı grubuna anket ilesunulmuştur. Görsel kalite değerlendirme ölçütlerine bağlı olarak hazırlanan ankette,halkın katılımı fotoğrafların mevcut durumu ile iyileştirilmiş hallerinin kıyaslanması vedeğerlendirilmesi istenmiştir. Bu tez çalışması ile reklam panolarının görsel kaliteyeolan etkisini değerlendirmek ve çözüm önerileri getirmek amaçlanmıştır. Sonuç olarakaraştırma bulguları ışığında mevcut görüntü ile kurgu tasar görüntülerin arasında;düzenlilik, açıklık, uyumluluk, bakımlılık, doğal elemanların baskınlığı ve reklampanolarının kapladığı yer bakımından karakteristik farklar ortaya konulmuştur.Anahtar sözcükler: Açık hava reklamcılığı, Reklam panosu, Görsel kalite.
dc.description.abstractThe metropole cities which are enhancing the quality of human life has been occurreddue to the development of cities through right steps. However, as a result of incorrectdecisions, precluding of the urban sprawl has become unfeasible. One of the mostnegative effect among the environmental pollution caused by urban sprawl is visualpollution which reduce the quality of human life as well as the others. This researchtakes place at the city centre of Duzce where advertising displays are intense. In SporStreet,18 photos have been taken from many angels, between 6 and 7 a.m., which is thetime that population of people is least, to not cause a distraction. Some of these photoshave been eliminated by experts, who has previous works on visual quality, since theyfound them inappropriate for the characteristic of the area. So, the photo number is setas 7. In the process of elimination; the quality of photos, their sensation, and the rate ofadvertising displays in photos are used as criteria. These chosen 7 photos have beenserved though a survey to a group of people with 100 participants. It is aimed to getpeople involved, to get comparison of the present and improved versions of the photosand their evaluations in the survey which prepared based on visual quality criterions.The main purpose of this work is to evaluate the impact of advertising displays onvisual quality and provide some solution recommendations. As a consequence, in thelights of research findings, there has been revealed some characteristic differences inrecognition of regularity, explicitness, compatibleness, well - keeptnets, the prepotencyof natural factors, and the footprint of advertising displays between the present andfiction / project visuals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPeyzaj Mimarlığıtr_TR
dc.subjectLandscape Architectureen_US
dc.titleDüzce spor sokak örneğinde reklam panolarının görsel kalite yönünden değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of advertising boards from the point of visual quality in the example of spor street in Duzce
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-01
dc.contributor.departmentPeyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10278116
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDÜZCE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid803033
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess