Show simple item record

dc.contributor.advisorKayalı, Cevdet Alptekin
dc.contributor.authorAtalan Dağdelen, Didem Güneş
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:30Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:30Z
dc.date.submitted2022-05-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743046
dc.description.abstractKendi adlarına işlem yapan bireyler teknolojinin gelişmesiyle beraber günümüzde bilginin hızlı yayılmasında aktif rolü bulunan sosyal medya bireylerin yatırım kararlarını etkileyen önemli bir unsur haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında, en fazla işlem gören ve sosyal medyada en fazla yorumu yapılan hisse senetlerinden olan Teknosa (TKNSA), SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Türk Hava Yolları (THYAO) ve Şişe ve Cam Fabrikaları (SISE) hisselerinin araştırılması ve değerlendirilmesi yapılarak bireysel yatırımcıların sosyal medyadaki tavsiyeler doğrultusunda genel eğilimlerini belirleyip açıklamak amaçlanmıştır.Araştırmada, Teknosa (TKNSA), SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Türk Hava Yolları (THYAO) ve Şişe ve Cam Fabrikaları (SISE) hisselerinin sosyal medya ilanlarının çıktığı tarihten sonra dönem sonu getirisine haftalık olarak bakılmış ve hacimlerinde artış gözlenmiş olup bireysel yatırımcıların piyasaya girdiği tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar neticesinde SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Türk Hava Yolları (THYAO) ve Şişe ve Cam Fabrikaları (SISE) hisselerinin sosyal medyadaki tavsiyeler doğrultusunda beklentilerinin dönem sonunda gerçekleştiği, Teknosa (TKNSA) hissesi için tam ters yönde hareket ettiği gözlenmiştir.
dc.description.abstractIndividual investors are individuals who trade on their own names and accounts, and with the development of technology, social media, which active rapid today, has become factor affecting the investment decisions of individuals. In this thesis study, Teknosa (TKNSA), which is one of the most traded and commented stocks on social media, SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Turkish Airlines (THYAO) and Bottle and Glass Factories (SISE) stocks are investigated and evaluated, and explain general tendencies individual line with the recommendations in social media.In the research, Teknosa (TKNSA), SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Turkish Airlines (THYAO) and Bottle and Glass Factories (SISE) stocks' end-of-period returns were checked on a weekly basis after the social media announcements were made, and an increase in their volumes was observed individual investors entered market obtained, SASA Polyester (SASA), Erdemir (EREGL), Turkish Airlines (THYAO) and Bottle and Glass Factories (SISE) stocks realized their expectations in line with the recommendations social media period, while Teknosa (TKNSA) stocks moved in the opposite direction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyada yer alan tavsiyelerin bireysel yatırımcıların yatırım kararlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of recommendations in social media on individual investors investment decisions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10297095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid714878
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess