Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Hande
dc.contributor.authorEğlenoğlu, Betül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:29Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:29Z
dc.date.submitted2022-05-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743042
dc.description.abstractTarih boyunca toplumlarda sınıfsal, etnik, cinsiyete bağlı vb. pek çok alanda sosyolojik çatışmalar yaşanmıştır. Bu çatışmalardan biri de farklı yaş grupları arasında yaşanmaktadır. Tarih sahnesinde yeni kuşaklar, eski kuşaklara ait değerleri, davranışları, yaklaşımları paylaşmamakta, bu durum uyumsuzluk yaratmaktadır. Sosyolojik tabiatıyla doğal olarak gelişen bu durum işletme çatısı altında da varlığını sürdürmektedir. Son 50 yıllık süreçte bebek patlamması kuşağı, X kuşağı, Y kuşağı şeklinde adlandırılan kuşaklar iş hayatında farklı davranışlar göstermekte ve her birine ayrı yönetim politikası geliştirilmesi gerekmektedir. Konu ile ilgili insan kaynakları, pazarlama, medya ve pek çok disiplinde araştırmalar bulunmaktadır. Son yıllarda iş piyasasına girmeye başlayan Z kuşağının değerlerinin önceki kuşaklardan farklı olacağı tahmin edilmektedir. İş hayatında geniş hacim kaplayacağı ve etki yaratacağı tahmin edilen bu kuşağa yönelik insan kaynakları departmanlarının yeni istihdam ve elde tutma yöntemlerinin geliştirmesi gerekmektedir. Bu çerçevede Türkçe ve İngilizce dilindeki çalışmalar literatür taraması yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda Z kuşağının iş değerleri üzerine literatürde henüz yeterince araştırma bulunmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca kuşak teoremleriyle ilgili kaynak literatür Amerika ve Amerikan tarihi bazlıdır ve yapılan sınıflandırmalarla beraber iş değerlerinin Türkiye'ye uymama ihtimali bulunmaktadır. İki konuya da açıklık getirmek amacıyla bir pilot çalışma gerçekleştirilmiş, Türkiye'den ve Amerika'dan 10'ar Z kuşağı bireyle nitel görüşmeler yapılmış, ek olarak aynı nitel çalışma soruları üzerinden her iki ülkeden toplam üç insan kaynakları profesyoneliyle Z kuşağının değerleri konuşulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda iki ülkenin iş değerlerinin birbirine yakın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Topluma faydalılık, esnek çalışma saatleri, ücret ve yan haklar z kuşağının üstünde durduğu iş değerleridir.
dc.description.abstractThere had been conflict among sociological groups like, class, etnicity, gender etc. One of these conflicts happen between the different aged people/groups. According to history, new generations do not share the same values, attitudes, approach with the old generations therefore lack of harmony between age groups emerge. The disharmony begins in the society, continues at the workplace. Since the last 50 years, every genereration (baby boomers, generation X, generation Y) has shown different characterictics at the workplace. There are dozens of articles written on generations at work in various diciplines like; human resources, marketing, media and so on. It is considered that the generation Z, who started their working life will have different values than the generations before. Generation Z will they will create great impact fort he companies, therefore human resouce departments develop new ways to recruit and retention. Within this frame, tle literatre (published in Turkish and English) related to the topic has been examined. According to the findings, there hasn't been enough reseach made related in this field. In addition, generation theory is based on US's history and it may defer than the Turkish classification and work values. In order to measure both problems, a pilot study has been conducted, a qualitative questionnaire is created and interviews made with 10 Amerikan generation Z, 10 Turkish generation Z, three human resources expert, in total 23 people. According to results of this study, work values are similar in two countries. Beneficiary to the society, flexible working hours, salary and fringe benefits are the most common work values related to generation Z.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleZ kuşağının iş değerleri üzerine bir saha çalışması örneği: Amerika Türkiye karşılaştırması
dc.title.alternativeA field work on generation z's work values: USA - Turkey comparison
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-05-16
dc.contributor.departmentİnsan Kaynakları Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10296769
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid722313
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess