Show simple item record

dc.contributor.advisorErdil, Tayyip Sabri
dc.contributor.authorTaşer, Seval
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:21Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:21Z
dc.date.submitted2023-07-20
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743026
dc.description.abstractGünümüzde artan rekabet ortamı ve tüketiciye sunulan çeşitliliğin fazla olması, işletmelerin rakiplere karşı fark edilebilir ve tercih edilebilir olma isteğini arttırmıştır. Bu rekabetçi ortamda işletmelerin tüketiciye ulaşabilecekleri ve kendilerini anlatabilecekleri en önemli faaliyetlerden birisi ise reklamlardır. Reklamların tüketicilerin tutumlarında ve satın alma davranışları ve tüketicinin satın alma niyeti üzerinde yadsınamaz bir etkisi bulunmaktadır. Bu nedenle işletmelerin reklam faaliyetlerine ağırlık vermeleri ve bu konuda çalışmalarını arttırmaları gerekmektedir.Bu çalışmada reklamda izleyici algısının tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisini tespit etmek için üç farklı ölçekten oluşan anket ile veriler toplanmış ve analiz edilmiştir. Anketler Kayseri ili sınırlarında yaşayan ve en fazla bir yıldır evli olan çiftlere uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen bulgular IBM SPSS 21.0 programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda reklamda izleyici algısının, tutum ve satın alma niyeti üzerinde ne derece etkili olduğu ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIn today's world, increasing competition and the diversity of different products offered to consumer, increased the need of noticeability and preferability by the businesses. In the competitive market conditions, one of the best way to reach out and explain their products or services to consumer is commercials. Commercial has indisputable effects on consumer's attitude and buying behavior. Therefore the businesses has to increase and lie heavily on commercials. This assignment collects and analyzes the attitude and buying behavior on commercial viewers with surveys evaluated in 3 different stages. The surveys are taken by a 1 year married couple who are living in Kayseri. The outcome of the surveys are evaluated through IBM SPSS 21.0 program. In conclusion of this assignment it has been revealed that how much are the commercials efficient on viewer's perception, attitude and buying behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklamda izleyici algısının tutum ve satın alma niyeti üzerindeki etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of audience perception on attitude and purchase intention
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-20
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAudience behavior
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmAudience attitudes
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.identifier.yokid10237714
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid729058
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess