Show simple item record

dc.contributor.advisorPirtini, Serdar
dc.contributor.authorHabiboğlu, Özge
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:18Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:18Z
dc.date.submitted2022-12-30
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743020
dc.description.abstractİnsanlık tarihinde ekonomik gelişmeleri oluşturan unsurlardan her zaman biri diğerlerine göre daha etkili olmuştur. Toplumsal ve teknolojik gelişmeler sarmal olarak ilerlemiş, ve birbirlerini etkiledikleri görülmüştür. Bilgi, bilgiyi elde etme ve onu kullanma her zaman toplumların güçlenmesinde önemli bir unsur olmuştur. Henüz görece genç olan ancak muazzam bir hızla ilerleyen bilgi ve iletişim teknolojileri, toplumların ve iş dünyasının gelişmesi için çok çeşitli fırsatlar sunmakta, ilerlemenin vazgeçilmez gücü haline gelmektedir. Yeni ekonomi, ekonomi tarihinde bir süredir incelenmekte, yapı taşları tartışılmaktadır. Yeni ekonominin yakıtı olan bilgi ve bilgiyi yönetim süreci işletmelerin güçlerini belirleyen ve işletmelere rekabette söz sahibi olabilmelerini sağlayan güç olarak görülmektedir. Bilgiye erişim, analiz ve bu bilginin yayılmasında önemli rolü olan sosyal medya, bilgi ve iletişim teknolojilerinin önemli bir ürünü olarak ve günümüz dünyasının vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Gerek bireysel, gerekse kurumsal olarak iletişim kurma ve iş yapma şekilleri sosyal medya üzerinden ilerlemekte ve şekil değiştirmektedir. Mevut çalışma yeni ekonomide bilginin ve bilgi yönetiminin gücünü anlamaya, işletmelerin bilginin etkisinde, sosyal medya ile hangi faydalara ulaşabileceklerini belirlemeye çalışmıştır. Bu amaçla geliştirilen modelde, işletmelerin teknoloji benimsemeleri teorik bir altyapı ile ele alınmış ve yürüttükleri sosyal medya yönetim ve uygulamaları ile sosyal medya performans hedeflerine ulaşmaları incelenmiştir. Araştırma kapsamında sosyal medya kullanan 202 işletmeden çevrimiçi ortamda anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ve Process macro eklentisinde analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda önemli bulgulara ulaşılmıştır. İşletmeleri yeni teknoloji benimsemeye iten güçlerden göreceli üstünlük, yönetim desteği ve rekabet baskısı sosyal medyanın benimsenmesinde etkili olmuştur. Pazarlama ve markalama için sosyal medya kullanımının, bilgi için sosyal medya kullanımından daha önemli olduğu görülmüştür. Sosyal medya stratejisinin pazarlama stratejisiyle uyumlu olması gerektiğine ulaşılmıştır. Sosyal medya performasının ulaşılan hedeflerden en önemlisi olduğu saptanmıştır. Bilgi odaklı olmanın, işletmelerin hedeflerine ulaşmalarında önemli bir katalizör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.  
dc.description.abstractOne of the components that creates the economic developments in human history has always been more efficient than others. Social and technological developments have progressed in a spiral, and it has been seen that they affect each other. Knowledge has always been an important factor in the empowerment of societies. Information and communication technologies, which are relatively young but advancing at tremendous speed, offer a wide range of opportunities for the development of societies and business and it becomes an indispensable force for progress.The new economy has been studied for a while and its building blocks are being analyzed. The knowledge and knowledge management process, which is the fuel of the new economy, is seen as the power that determines the power of businesses and enables them compete. Social media, which has an important role in access, analysis and dissemination of knowledge, has become an essential product of information and communication technologies and an indispensable part of today's world. The ways of communicating and doing business, both individually and institutionally, are progressing and changing utilizing social media.This study analyzes the power of knowledge and knowledge management in the new economy and tries to determine what benefits businesses can achieve with the use of social media. In the developed model, technology adoption of businesses is discussed with a theoretical infrastructure and it is examined whether social media performance targets are achieved with social media management and implementations. Within the scope of the research, data were collected from 202 businesses through social media with online surveys. The obtained data were analyzed in SPSS package program and Process macro extension.As a result of the study, important findings have been found. The relative advantage, management support and competitive pressure forces that drive businesses to adopt new technology have been effective in the adoption of social media. It has been determined that social media usage for marketing and branding is more important than social media usage for knowledge. It has been validated that the social media strategy should be compatible with the marketing strategy. It has been concluded that social media performance is the most important target. It has also been concluded that being knowledge oriented is an important catalyst for businesses to achieve their targets.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeni ekonomide sosyal medya uygulamalarında bilgi yönetimi ve sosyal medya performans hedefleri ilişkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the relationship between knowledge management and social media peformance targets within social media implementation in the new economy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2022-12-30
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmNew economy
dc.subject.ytmTOE framework
dc.identifier.yokid10306711
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid669350
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess