Show simple item record

dc.contributor.advisorDevran, Yusuf
dc.contributor.authorBasmacı, Pınar
dc.date.accessioned2023-09-22T12:44:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:44:11Z
dc.date.submitted2023-08-25
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/743003
dc.description.abstractHiçlik kelimesiyle özdeş olan nihilizm, Nietzsche tarafından yüce değerlerin,değerini kaybetmesi anlamında kullanılmaktadır. Nietzsche, nihilizm konusundaki enönemli isim olmakla birlikte, postmodern düşünür Baudrillard da saydam nihilizmkavramsallaştırmasıyla öne çıkmaktadır. Nihilizm özünde, moderniteye bir başkaldırıolarak ortaya konmakta ve bu yüzden Nietzsche, postmodernizmi önceleyen isim olarakkabul edilirken; postmodernite de nihilist olarak görülmektedir. Öte yandan, postmodernsüreçte yaşamın her alanına yayılan nihilizm, medyaya da sirayet etmekte ve medyametinleriyle, nihilist önermeler yayılmaktadır. Bu bağlamda ise medya araçları olangazete, sinema, televizyon ve dijital iletişim teknolojileri ve bu araçlarla nihilizminyayılması çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Medyada nihilist önermelerin olupolmadığını ortaya koymak çalışmanın amacını oluştururken; söz konusu önermelerinmedya metinleriyle nasıl yayıldığını tespit etmek ise çalışmanın probleminioluşturmaktadır. Bu perspektifle, tüm medyadan örneklerin alındığı çalışmada, söylemanalizi yöntemi kullanılmış olup, veriler amaçsal örnekleme metoduyla seçilmiştir. Bunoktada da nihilizmle birlikte epistemolojik, varoluşsal, saydam/postmodern, politik,aktif ve pasif nihilizm sınıflandırmalarıyla, söz konusu sınıflandırmalara aitparametrelerin olduğu bir tablo oluşturulmuş ve veriler, bu tabloya göre analizedilmiştir. İncelenen metinlerde, söz konusu parametrelerden bir veya daha fazlasıolduğunda ise o nihilizm türünün olduğu iddia edilmiştir. Tüm bunlar doğrultusundaçalışmada, medyada yoğun bir şekilde nihilizm ile nihilizm türlerinin olduğu ve bunlarınmedya metinleriyle kitlelere ulaştırıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak söz konusunihilizmin saydam olduğu, bu yüzden de nihilizmden kaçısın mümkün olmadığı venihilizmin bir yazgı olarak tecrübe edilmek zorunda olduğu da varılan bir diğer sonuç olmuştur.
dc.description.abstractNihilism, identical to the word nothingness, is used by Nietzsche in the sense thatsupreme values lose their value. While Nietzsche is the most prominent figure in nihilism,postmodern thinker Baudrillard also stands out for his conceptualization of transparentnihilism. Nihilism is, in essence, put forward as a rebellion against modernity, and soNietzsche is considered the name that prioritizes postmodernism; postmodernity is alsoseen as a nihilist. On the other hand, nihilism, which spreads to all areas of life in thepostmodern process, also spreads to the media, and nihilist propositions are spreadthrough media texts. In this context, newspapers, cinema, television and digitalcommunication technologies, which are media tools, and the spread of nihilism throughthese tools are the subject of the study. Determining whether there are nihilistpropositions in the media is the purpose of the study, while determining how thesepropositions are spread by media texts is the problem of the study. From this perspective,the discourse analysis method was used in the study, in which samples were taken fromall media, and the data was selected using the objective sampling method. At this point,with nihilism, epistemological, existential, transparent/postmodern, political, active andpassive nihilism classifications, a table of parameters belonging to these classificationswas created and the data were analyzed according to this table. In the studied texts, ithas been claimed that this type of nihilism exists when there is one or more of theparameters in question. In line with all these studies, it was concluded that there arenihilism and nihilism types in the media and that they are delivered to the masses bymedia texts. But another conclusion was that the nihilism in question is transparent, so itis impossible to avoid nihilism, and nihilism must be experienced as a Destiny.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMedya ve nihilizm: Türk medyası örneği
dc.title.alternativeMedia and nihilism: The case of Turkish media
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2023-08-25
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmTurkish media
dc.identifier.yokid10223403
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid808514
dc.description.pages364
dc.publisher.disciplineRadyo Televizyon Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess