Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Esen
dc.contributor.authorÇavuş, Birol Furkan
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:52Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:52Z
dc.date.submitted2021-12-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742693
dc.description.abstractToplumlar tarih boyunca bir değişim ve gelişim içerisinde var olagelmiştir. Bu değişim ve gelişim içerisinde işletmeler de değerlerini ve tüketici ile olan ilişkilerini çağa ayak uydurarak sürekli bir şekilde güncellemiştir. Markalar klasik dönemlerdeki üretici ve alıcı ilişkisinin aksine toplum odaklı bir anlayışa yönelmiştir. Sosyal pazarlama bu anlayışın sonucu olarak doğmuştur. Güçlü bir imaj ve sürdürülebilir başarı için topluma yönelik markaların sorumluluklarını yerine getirmesi bir gerekliliktir. Sosyal pazarlama ile markalar bu sorumluluklarını yerine getirmekte, toplum nezdinde değer ve prestijlerini arttırmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı özel günlerde yayınlanan sosyal reklamların marka imajına etkisi ve sosyal pazarlama açısından değerlendirilmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın yöntem kısmında nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi zaman ve maliyet gibi kısıtlar nedeniyle birçok özel gün içerisinden 8 Mart Dünya Kadınlar Günü özelinde yayınlanan reklamlar ile sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunda 8 Mart Dünya Kadınlar Günü özelinde yayınlanan reklamların tüketicilerde pozitif bir reaksiyon oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tüketiciler, markaların kadına yönelik bu hassas tutumunu takdir etmiş ve sosyal medyada beğeni, yorum ve paylaşımlarla geniş kitlelere ulaşmasına aracılık etmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Pazarlama, Sosyal Sorumluluk, Kadınlar Günü, Marka İmajı, İçerik Analizi, Betimsel Analiz
dc.description.abstractSocieties have existed in a change and development throughout history. In this change and development, businesses have also constantly updated their values and relations with the consumer by keeping up with the times. Brands have tended towards a society-oriented understanding, contrary to the producer and buyer relationship in classical periods. Social marketing was born as a result of this understanding. For a strong image and sustainable success, it is a necessity for brands to fulfill their responsibilities towards society. With social marketing, brands fulfill these responsibilities and increase their value and prestige in the society. In this context, the aim of the study was determined as the effect of social advertisements published on special days on brand image and evaluation in terms of social marketing. In the method part of the study, content analysis and descriptive analysis from qualitative research techniques were used. The sample of the study was limited to the advertisements published on 8 March International Women's Day among many special days due to time and cost constraints. As a result of the research, it was concluded that the advertisements published on March 8 International Women's Day caused a positive reaction in consumers. Consumers appreciated this sensitive attitude of brands towards women and mediated their reach to large masses with likes, comments and shares on social media.Keywords: Social Marketing, Social Responsibility, Women's Day, Brand Image, Content Analysis, Descriptive Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel günlerde yayınlanan sosyal reklamların marka imajına etkisi ve sosyal pazarlama açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe effect of social advertisements on special days on brand image and evaluation in terms of social marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.subject.ytmDescriptive analysis
dc.identifier.yokid10298596
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid698229
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess