Show simple item record

dc.contributor.advisorZerenler, Muammer
dc.contributor.authorKüçüködük, Ömer
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:51Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:51Z
dc.date.submitted2021-12-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742691
dc.description.abstractBu çalışmada genişletilmiş benlik teorisi, lüks tüketim ve hedonik tüketim kavramları ele alınmaktadır. Genişletilmiş benlik teorisinin lüks tüketim ve hedonik tüketim üzerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmek amaçlanmaktadır. Buna ek olarak genişletilmiş benlik teorisinin, lüks tüketimin ve hedonik tüketimin katılımcıların demografik özellikleri bağlamında farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç kapsamında Covid-19 tedbirleri ve kısıtları göz önünde bulundurularak, çevrimiçi anket uygulanmıştır. Çevrimiçi anket için kolayda örnekleme yöntemi ile katılımcılara ulaştırılmıştır. Toplamda çalışmada 603 katılımcı yer almaktadır. Yapılan analizler sonucunda genişletilmiş benlik teorisinin lüks tüketim ve hedonik tüketim üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak genişletilmiş benlik teorisi, lüks tüketim ve hedonik tüketim gruplar arasında anlamlı bir farklılık gösterebilmektedir.Anahtar Kelimeler: Genişletilmiş Benlik Teorisi, Lüks Tüketim, Hedonik Tüketim
dc.description.abstractIn this study, extended self theory, luxury consumption and hedonic consumption concepts are discussed. It is aimed to determine whether the extended self theory has an effect on luxury consumption and hedonic consumption. In addition, it is aimed to reveal whether the extended self theory, luxury consumption and hedonic consumption differ in the context of the demographic characteristics of the participants. Within the scope of this purpose, an online survey was applied, taking into account the Covid-19 measures and restrictions. For the online survey, it was delivered to the participants with the convenience sampling method. A total of 603 participants are included in the study. As a result of the analyzes, it was determined that the extended self theory has a significant and positive effect on luxury consumption and hedonic consumption. In addition, extended self theory, luxury consumption and hedonic consumption can show a significant difference between groups.Keywords: Extended Self Theory, Luxury Consumption, Hedonic Consumptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGenişletilmiş Benlik Teorisinin lüks tüketim ve hedonik tüketim üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA study to determine the effect of Extended Self Theory on luxury consumption and hedonic consumption
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmLuxury consumption
dc.subject.ytmExtended self
dc.identifier.yokid10335085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid698262
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess