Show simple item record

dc.contributor.advisorGülsünler, Makbule Evrim
dc.contributor.authorTahmaz, Şerif
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:36Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:36Z
dc.date.submitted2021-12-09
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742658
dc.description.abstractSiyasal iletişim ve algı yönetimi ilişkisi, günümüzde en çok tartışılan ve üzerinde yazılıp çizilen güncel bir ilişki olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ilişkiyi ise siyasal yapılar, iktidar olabilme arzularını gerçekleştirebilmek için siyasal çalışmalarda sıklıkla kullanılmakta olduklarını görmekteyiz. Siyasal yapıların söz konusu olan ilişkiyi kullanması, siyasal iletişim çalışmalarında hedef kitlelerine bilgi verirken, onların desteklerini almaya çalışırken ve onları kendi arzuları çerçevesinde bir araya getirirken algılarının da şekillenmesine neden olmaktadır. Hedef kitlelerin algılarının şekillenmesi, gelişi güzel bir şekilde değil belli bir program ve stratejiye dayandırılmaktadır. Söz konusu olan program ve strateji, algı yönetimi alanından faydalanarak oluşturulmaktadır. Dolayısıyla siyasal iletişim ve algı yönetimi kavramları, birbirlerinden ayrı düşünülemeyen iki kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Fakat bu iki kavram çerçevesinde oluşan çalışmalar, hedef kitle içerisindeki X, Y ve Z kuşakları tarafından farklı algılanabilmektedir. Bu durum ise siyasal yapıların amaçlarına ulaşmak için oldukça önemlidir.Söz konusu çalışmanın temel amacı, siyasal çalışmalar çerçevesinde oluşan algının X, Y ve Z kuşakları tarafından nasıl algılandığı, algılarının hangi iletişim araçları ve yöntemleri ile oluştuğu, oy verme sürecinde hangi siyasal olguların ne derece önemli olduğu, siyasal algıların oluşmasında etkili olan yargılara kuşakların katılım düzeyinin ne olduğu ve kuşaklar açısından siyasal algıların oluşmasında hangi sosyal medya araçlarının ne denli etkili olduğu belirlemektir. Söz konusu olan amaca ulaşmak adına anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini ise Türkiye geneli olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi ise rastgele yöntem ile seçilen 485 kişi oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucu itibariyle siyasal anlamda kuşaklar arasında farklılar ve benzerlikler gözlemlenmiştir. Bu çalışma; siyasal yapılara, seçmenlere ve litarütüre katkı sağlamak adına önem arz etmektedir.
dc.description.abstractPolitical communication and perceived updates are shown in a way as `the most discussed and written on. In this case, it can be implemented to be discredited and reviewed in order to be evaluated from an economic point of view. People who are concerned about politics, raising information for the public and their target audiences, seeking their support and It causes their desires to be shaped as they are brought together. The shaping of the perceptions of the target audiences is not based on a beautiful program and strategy. The program and strategy in question are formed by utilizing perception management. The issues about talking about the image, about communication as two inseparable concepts However, these two system design studies can be perceived differently by the target audience X, Y and Z generations, which is important to reach in order to humiliate.For these reasons, the main purpose of our study is how the perception formed within the framework of political studies is perceived by the X, Y and Z generations, with which communication tools and methods their perceptions are formed, which political perceptions are important in the voting process, and the judgments that are effective in the formation of political perceptions. The aim is to determine the level of participation of generations and which social media tools are effective in the formation of political perceptions in terms of generations. In order to achieve the aim in question, the survey method was applied. The population of the research consists of the citizens of the Republic of Turkey. The sample of the study consists of 485 people selected by random method. This study is important in terms of contributing to political structures, voters and literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleSiyasal iletişim ve algı yönetimi ilişkisi: X, Y ve Z Kuşakları üzerinden karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeRelationship between political communication and perception management: A comparative study on Generations X, Y and Z
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-12-09
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmPerception management
dc.identifier.yokid10305303
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid698237
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess