Show simple item record

dc.contributor.advisorBakan, Ömer
dc.contributor.authorPirol, Melisa
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:36Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:36Z
dc.date.submitted2023-01-24
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742657
dc.description.abstractİnsanlığın varoluşu kadar eski bir tarihe sahip olan ambalaj, günümüze kadar koruma, saklama, taşıma gibi temel amaçlar için kullanılmıştır. Söz konusu temel amaçlar sayesinde markaların zorunlu olarak kullandığı materyal iken; içinde bulunduğumuz yüzyılda geleneksel kullanımını aşarak çok fazla yol katetmiştir. Teknolojik ve küresel gelişmeler sonucunda çevrim içi satışlarda yaşanan artış tüketici deneyimi, ambalaj gibi unsurların önemini ortaya koymaktadır. Markalar, bu durumu göz önünde bulundurarak sadece ürüne değil beraberindeki ambalaja da aynı kaliteyi yansıtmaktadır. Ambalaj, sahip olduğu pazarlama iletişimi rolüyle tüketicinin markaya yönelik izlenim oluşturması ve satın alma karar sürecinde kritik bir faktördür.Bu tez çalışmasının odağında marka, ambalaj ve tüketici yaklaşımı yer almaktadır. Tüketicilerin markaya yönelik davranışsal ve zihinsel yaklaşımında sabun/duş jeli ambalajlarının rolü tespit edilmeye çalışılmıştır. Ambalajın tasarım, işlevsellik, ekolojik, teknolojik ve fiyat unsurları tüketici yaklaşımlarıyla ele alınarak aralarındaki ilişki ve etki düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.İstanbul ilindeki 465 tüketiciye anket yöntemi uygulanmış, veriler çevrim içi (online) elde edilmiştir. Araştırma sonucunda tüketicinin markaya yönelik davranışsal ve zihinsel yaklaşımında ambalajın anlamlı ve pozitif bir ilişkisinin olduğu; ambalajın tasarım faktörünün markaya yönelik satın alma ve izlenim oluşturma üzerinde etkili olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe history of packaging, is as old as the existence of humanity. Packing has been used for basic purposes such as protection, storage and transportation until today. While it is ebeing used by brands as a necessity thanks to these basic purposes; in the age that we live in, it has come a long way by exceeding its traditional use. The increase in online sales as a result of technological and global developments reveals the importance of factors such as consumer experience and packaging. Considering this situation, brands reflect the same quality not only on the product but also on the accompanying packaging. Packaging, with its role in marketing communication, is a critical factor in consumer impression of the brand and in the decision process of purchasing.The focus of this thesis is brand, packaging and consumers' approach. In this thesis the role of soap/shower gel packaging in the behavioral and mental approach of consumers towards the brand has been tried to be determined. The design, functional, ecological, technological and price elements of the packaging are handled with consumer approaches, and it is aimed to reveal the relationship and effect levels between them. Survey method was applied to 465 consumers in Istanbul province and online data were obtained. As a result of the research, it is found that packaging has a meaningful and positive relationship in the behavioral and mental approach of the consumer towards the brand. It is concluded that the design factor of packaging was effective on purchasing and creating impressions for the brand.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleTüketicinin markaya yönelik yaklaşımında ambalajın rolü
dc.title.alternativeThe role of packaging in the consumers' approach to the brand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-24
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid10265609
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670935
dc.description.pages227
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess