Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakoç, Enderhan
dc.contributor.authorAkpınar, Gönül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:34Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:34Z
dc.date.submitted2022-09-16
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742653
dc.description.abstractGündelik hayatta kendisine yüklenen rollere ve çevresindeki insanların beklentilerine uygun olarak benlik sunumunu gerçekleştiren insanoğlu; sosyal medya sayesinde benlik sunumunu sanal ortamda da gerçekleştirmeye başlamıştır. Görünür olmayı ve kendini beğendirmeyi amaçlayan insanların sosyal ağlardaki benlik sunumunun temel motivasyonlarından biri narsisizmdir.Çalışmanın kavramsal çerçevesi, Erving Goffman'ın dramaturji teorisi ve izlenim yönetimi kavramı üzerine kuruludur. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışma; basit tesadüfi örneklem tekniği kullanılarak seçilen, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nde eğitim almakta olan 408 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların anket formlarına verdikleri cevaplar; frekans analizi, Mann-Whitney U testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi gibi istatistiki testler kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan bulgulara göre; katılımcıların %98,3'ü sosyal medya kullanmaktadır. Çalışmaya katılan üniversite öğrencilerinin en çok tercih ettikleri sosyal medya araçları sırasıyla Whatsapp, Youtube, Instagram, Twitter, Wiki, Pinterest, Podcast ve Facebook'tur. Çalışmada; katılımcıların benlik sunum taktikleri seçimlerinde; cinsiyet, aylık harcama tutarı, kaç yıldır internet kullanıcısı oldukları, gün içerisinde sosyal medyada geçirdikleri süre, sosyal medyayı kullanım amaçları, kullandıkları sosyal medya ağları ve narsisizm düzeylerinin etkili olduğu görülmüştür. Bireylerin narsisizm düzeyleri, benlik sunumunu etkileyen en önemli faktörlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Anahtar Sözcükler: Öğrenci, Benlik Sunumu, İzlenim Yönetimi, Sosyal Medya, Narsisizm.
dc.description.abstractHuman beings who present their self in accordance with the roles assigned to them in daily life and the expectations of the people around them; thanks to social media, it started to make self-presentations in a virtual environment. Narcissism is one of main motivations of self-presentation in social networks of people who aim to be visible and to appreciate themselves.The conceptual framework of the study is based on Erving Goffman's `theory of dramaturgy` and the concept of impression management. This study using the relational screening model; it was carried out on 408 participants who are studying at Karamanoğlu Mehmetbey University, and the participants were selected using simple random sampling technique. The responses of the participants to the questionnaire forms; Interpreted using statistical tests such as frequency analysis, Mann-Whitney U test, one-way analysis of variance, Kruskal Wallis test, correlation analysis and regression analysis.According to the research results; 98.3% of the participants use social media. The most preferred social media tools by the university students participating in the study are Whatsapp, Youtube, Instagram, Twitter, Wiki, Pinterest, Podcast and Facebook, respectively. In the study; in choosing the self presentation tactics of the participants; It has been observed that gender, monthly spending amount, how many years they have been internet users, the time they spend on social media during the day, their purpose of using social media, the social media networks they use and their level of narcissism. Narcissism levels of individuals emerges as one of the most important factors affecting self-presentation.Keywords: Student, Self Presentation, Impression Management, Social Media, Narcissism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sosyal medyada benlik sunumlarının belirleyicisi olarak narsisizm: Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeNarcissism as the Determinant of Self-Presentations of University Students in Social Media:Example of Karamanoğlu Mehmetbey University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-09-16
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf-presentation
dc.subject.ytmImpression management
dc.subject.ytmNarcissism
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10306860
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid659860
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİletişim Bilimleri Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess