Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Mete
dc.contributor.authorKara, Gizem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:41:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:41:11Z
dc.date.submitted2022-12-09
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742604
dc.description.abstractBu araştırmada Konya ilinde yiyecek-içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin akıllı turizm teknolojilerini oluşturan nesnelerin interneti, mobil iletişim, bulut bilişim ve yapay zekâ teknolojileri uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve bu teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. İşletmelerin akıllı teknoloji uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve akıllı teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri arasında işletmelerin sahipleri/yöneticilerinin demografik özellikleri, işletmedeki konumları, çalışma süreleri ve işletmelerin faaliyet türleri, faaliyet dönemleri, büyüklükleri ile sahiplik yapılarının fark yaratıp yaratmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, istatistiksel veri programı olan SPSS 23.0 (Statistical Packages for Social Science) ile analiz edilmiştir. İşletmelerde en çok kullanılan akıllı teknoloji uygulamalarının temassız ödeme sistemleri, kablosuz internet erişimi, yüksek hızlı internet erişimi, mobil ödeme sistemleri, mobil sipariş sistemleri ve santral sistemi olduğu sonucuna varılmıştır. En az kullanılan akıllı teknoloji uygulamalarının ise akıllı saat, karşılama robotu, uluslararası özellikli pil şarj aleti, içecek kontrol sistemi, akıllı kart ve emanet eşya takibi uygulamaları olduğu görülmüştür. İşletme sahipleri/yöneticilerinin akıllı teknolojilerin en çok iş süreçlerini hızlandırdığı, hizmetleri kişiselleştirdiği, zamandan tasarruf etmeyi sağladığı ve hizmet kalitesini arttırdığı yönünde algıya sahip oldukları görülmüştür. Yapılan farklılık analizleri sonuçlarına göre ise, akıllı teknoloji uygulamalarını mevcut kullanma düzeyleri ve akıllı teknolojilerin faydalarına yönelik algılama düzeyleri arasında işletme sahipleri/yöneticilerinin eğitim durumları, işletmedeki konumları, işletmelerin sahiplik yapıları ve büyüklüklerinin farklılık yarattığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Akıllı Teknoloji, Akıllı Uygulama, Konya İli, Turizm, Yiyecek-İçecek Sektörü
dc.description.abstractIn this research, it has been tried to determine the current usage levels of the internet of things, mobile communication, cloud computing and artificial intelligence technologies that make up the smart tourism technologies of the businesses operating in the food and beverage sector in Konya and their perception levels for the benefits of these technologies. It has been tried to determine whether the demographic characteristics of the owners/managers of the enterprises, their position in the enterprise, their working hours and the types of activities, activity periods, sizes and ownership structures of the enterprises make a difference between the current use of smart technology applications and the level of perception of the benefits of smart technologies. The obtained data were analyzed with the statistical data program SPSS 23.0 (Statistical Packages for Social Science). It has been concluded that the most used smart technology applications in businesses are contactless payment systems, wireless internet access, high-speed internet access, mobile payment systems, mobile order systems and switchboard systems. It has been observed that the least used smart technology applications are smart watch, welcome robot, international featured battery charger, beverage control system, smart card and escrow tracking applications. It has been observed that business owners/managers have the perception that smart technologies mostly accelerate business processes, personalize services, save time and increase service quality. According to the results of the difference analysis, it has been determined that the educational status of the business owners/managers, their position in the business, the ownership structures and sizes of the businesses make a difference between the current usage levels of smart technology applications and the perception levels of the benefits of smart technologies.Keywords: Smart Technology, Smart Application, Konya Province, Tourism, Food and Beverage Sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkıllı teknolojilerin yiyecek-içecek sektöründe uygulanması: Konya örneği
dc.title.alternativeApplication of smart technologies in food and beverage sector: The case of Konya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-09
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmFood and beverage operations
dc.subject.ytmFood and beverage sector
dc.subject.ytmSmart tourism
dc.subject.ytmSmart restaurant
dc.identifier.yokid10336997
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid760699
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess