Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşgöze, Pınar
dc.contributor.authorOğuz, Şevket Emre
dc.date.accessioned2023-09-22T12:40:09Z
dc.date.available2023-09-22T12:40:09Z
dc.date.submitted2023-03-22
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742473
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'deki sohbet robotlarının sahip olduğu pazarlama çabalarının müşteri tatmini üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Sohbet robotlarının pazarlama çabaları; etkileşim, eğlence, modaya uygunluk, kişiselleştirme ve problem çözme olarak belirlenmiştir. Gerçekleştirilen araştırma kapsamında, Türkiye'deki sohbet robotlarını deneyimleyen 471 katılımcıdan çevrimiçi anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı kullanılarak çoklu doğrusal regresyon yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, sohbet robotlarının sahip olduğu etkileşim, eğlence, modaya uygunluk, kişiselleştirme ve problem çözme çabalarının müşteri tatminine olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, katılımcılar sohbet robotlarını en çok e-ticaret sektöründe kullandıklarını belirtmişlerdir. Mevcut literatürde sınırlı sayıda çalışmada ele alınan, sohbet robotları ve pazarlama çabası boyutları incelenerek, dijital pazarlama alanına katkıda bulunulmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the effects of the marketing efforts of chatbots in Turkey on customer satisfaction. The marketing efforts of chatbots are defined as interaction, entertainment, trendiness, customization and problem solving. Within the scope of the research, data were collected from 471 participants who experienced chatbots in Turkey via online survey method. The collected data were analyzed with the multiple linear regression method using the SPSS program. According to the findings of the study, it was concluded that the interaction, entertainment, trendiness, customization and problem solving efforts of chatbots have a positive effect on customer satisfaction. In addition, the participants stated that they mostly use chatbots in the e-commerce sector. Contribution to the field of digital marketing is made by examining chatbots and marketing effort dimensions, which are discussed in a limited number of studies in the existing literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBir e-hizmet yardımcısı olarak sohbet robotlarının müşteri tatminine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of chatbots on customer satisfaction as an e-service assistant
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-22
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmRobots
dc.subject.ytmArtificial intelligence
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmElectronic service
dc.subject.ytmOnline marketing
dc.subject.ytmChatbot
dc.identifier.yokid10287271
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674820
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess