Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin Kütük, Birsen
dc.contributor.authorÖzuğur, Füsun
dc.date.accessioned2023-09-22T12:39:05Z
dc.date.available2023-09-22T12:39:05Z
dc.date.submitted2022-12-19
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742315
dc.description.abstractSuriyeli çocukların entegrasyonları önemli bir konudur, çünkü gelecekte Suriyelilerin Türkiye'deki profillerini bu çocuklar oluşturacaktır. Bu nedenle çalışmada, Türkiye'de yaşayan Suriyeli çocukların entegrasyon düzeyleri ile bunu kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler Türkiye'de Suriyeli çocuklarla ilgili yapılan tezler üzerinden vaka çalışması ile incelenmiştir. Çalışmada, entegasyona ilişkin çeşitli anahtar kelimelerle yapılan detaylı taramalar sonucu araştırma sorunsalıyla bağlantılı olan ve YÖKTEZ'de yayınlanan 32 yüksek lisans, 8 doktora tezi olmak üzere 40 tez analiz birimine dahil edilmiştir. Araştırmada kodlamalar ve analizler MAXQDA Plus 2022 programı ile analiz edilmiş ve görselleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Suriyeli çocukların eğitime dahil olma düzeyinin hala istenilir durumda olmadığı görülmüştür. Eğitime erişimde ise yetersiz ekonomik kaynak ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin önemli engeller teşkil ettiği görülmüştür. Suriyeli çocukların eve katkı sağlamak ve kadın aile üyelerinin çalışmaması için fedakârlık yapmak amacıyla çalışma hayatına dahil oldukları tespit edilmiştir. Sosyal, kültürel ve kimliksel entegrasyon düzeyleri ise yapısal entegrasyona göre çok daha düşük düzeydedir. Türkiye'de yer alan Suriyelilerin büyük bir bölümünü Suriyeli çocuklar teşkil etmektedir ve Suriyeli çocukların entegrasyonlarının sürdürülebilir olması için başta dil eğitimlerinin sağlanması ve genel olarak eğitime erişimlerinin arttırılmasına yönelik politikaların geliştirilmesi elzemdir.
dc.description.abstractIntegration of Syrian children is very important. Because Syrians children will composed Syrian people profile in Turkey at the future. For this reason, in this study, the integration levels of Syrian children living in Turkey and the factors that facilitate or complicate this are examined through a case study based on the theses which include about Syrian children in Turkey. In this context, as a result of detailed searches made with various keywords, 40 theses, 32 master's, and 8 doctoral theses, which are related to the research problem and published in YÖKTEZ, were included in the content and discourse analysis unit. In the research, coding and analysis were analyzed and visualized with the MAXQDA Plus 2022 program. As a result of the study, it was seen that the level of participation of Syrian children in education is still not desirable. In access to education, it has been seen that insufficient economic resources and gender inequality constitute essential obstacles. It has been determined that Syrian children are involved in working life to contribute to the home and make sacrifices, so that female family members do not work. Social, cultural, and identity integration levels are much lower than structural integration. The majority of Syrians in Turkey are Syrian children. It is essential to develop policies to ensure language education and increase access to education in general to ensure sustainable integration of Syrian children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye'deki Suriyeli çocukların entegrasyon süreçlerine yönelik yapılan akademik çalışmaların sosyolojik analizi
dc.title.alternativeSociological analysis of academic studies conducted on the integration processes of Syrian children in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-19
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmForced emigration
dc.identifier.yokid10291868
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid762424
dc.description.pages200
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess