Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükkol, Semih
dc.contributor.authorÖzdemir, Mahmut
dc.date.accessioned2023-09-22T12:37:35Z
dc.date.available2023-09-22T12:37:35Z
dc.date.submitted2022-07-06
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742108
dc.description.abstractGerçekleştirilen çalışma kapsamında Birinci Dünya Savaşı'nın sanata etkileri incelenmiş olup, özellikle Ekspresyonizm resim sanatına nasıl yansıdığı üzerinde durulmuştur. Birinci Dünya Şavaşı'nın yaşandığı yılların öncesi ve sonrası ele alınarak seçilen sanatçılar üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır. Sanatçıların Birinci Dünya Savaşı'na bakış açılarıyla beraber çalışmalarına yansımaları metaforik olarak irdelenmiştir. Seçilen sanatçılar o dönem yaşanan gelişmelerden çok fazla etkilenmiş olup savaşa katılan ve yaşadıklarını işlerinde ciddi olarak ele alan sanatçılardan oluşturulmuştur. Gerçekleştirilen çalışmanın kapsam olarak geniş olmasından kaynaklı olarak çerçeve daraltılmıştır. Bu çalışma konusu ile ilişkili olarak George Grosz, Otto Dix, Kathe Kollwitz, Max Beckmann ve Ernst Ludwig Kirchner'ın eserleri üzerinden çözümlemelere gidilmiştir. Araştırmaya konu olmuş sanatçılar Birinci Dünya Savaşı'nın yaşandığı yıllarda savaşın dehşetini birebir yaşamış olan kişiler olarak çıkarlar karşımıza. Bunlardan biri olan Alman sanatçı Otto Dix savaşa katılmış olup uzun süre cephede yer almıştır. Savaş sırasında ciddi yaralanmaları olmuştur. Yaralanmanın ötesinde psikolojik olarak da zor zamanlardan geçmiştir. Sonuç olarak yaşadığı bu zorlu yıllar sanatına önemli ölçüde yön vermiştir. Bir diğer sanatçı olan Kathe Kollwitz ise savaştan önceki çalışmaları ile savaşın yaşattıklarından kaynaklı eserlerindeki yorum değişmiştir. Özellikle savaşta kayıplar vermesinden kaynaklı savaş karşıtı birçok eser üretmiştir. Savaşa gönüllü olarak katılan sanatçılardan olan George Grosz, savaşa katıldıktan kısa bir süre sonra yaşadığı ruhsal sıkıntılardan dolayı görevine son verilmiştir. Ancak George Grosz' un savaş hikâyesi burada sonlanmamıştır. Sanatçı bir asker olarak kendi deneyimlerini belgelemiş ve savaşla ilgili idealist inançlarının çöküşünü açıkça göstermiştir.Seçilen sanatçılar işlerinde Birinci Dünya Savaşı'nın yaşatmış olduğu maddi ve manevi sıkıntılar imgeleştirilmiştir. Her ne kadar işler savaşın acımasızlığını gözler önüne sermiş olsa da aslında yaşananlara karşı ciddi eleştiriler, sembolik anlatımlar ve metaforik yorumlar yer almaktadır.Anahtar kelimeler: Ekspresyonizm Şavaş, Metafor
dc.description.abstractWithin the scope of the study, the effects of World War I on art were examined, and especially how Expressionism reflected on the art of painting was emphasized. Evaluations were made on the selected artists by considering the years before and after World War I. Along with the perspectives of the artists on World War I, their reflections on their Works were analyzed metaphorically. The selected artists were greatly influenced by the developments that took place at that time, and they were composed of artists who participated in the war and seriously discussed their experiences in their works. The framework has been narrowed due to the wide scope of the work carried out. In relation to the subject of this study, analyzes were made on the works of George Grosz, Otto Dix, Kathe Kollwitz, Max Beckmann and Ernst Ludwig Kirchner. The artists who have been the subject of the research appear before us as people who have experienced the horrors of the war during the years of World War I. One of them, the German artist Otto Dix, participated in the war and took part in the front for a long time. He suffered serious injuries during the war. Beyond the injury, he also went through difficult times psychologically. As a result, these difficult years he lived had an important direction to his art. Another artist, Kathe Kollwitz, changed his interpretation of his works before the war due to his war experiences. He produced many anti-war works, especially due to losses in the war. George Grosz, one of the artists who voluntarily participated in the war, was dismissed from his duty shortly after joining the war due to the mental problems he experienced. However, George Grosz!s war story did not end here. The artist documented his own experiences as a soldier and clearly demonstrated the collapse of his idealistic beliefs about war. Selected artists have visualized the material and moral difficulties caused by World War I in their works. Although the works have revealed the brutality of the war, there are serious criticisms, symbolic expressions, and metaphorical interpretations against whatactually happened. Anahtar kelimeler: Expressionism, War, Metaphoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleBirinci Dünya Savaşı'nın ekspresyonizm resim sanatına metaforik yansımaları
dc.title.alternativeMetaphoric reflections of the First World War on expressionism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-07-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10311108
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid719173
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess