Sosyal bilgiler eğitimindeki beceri temalı lisansüstü tezlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Akkaya, Mustafa | |
dc.contributor.author | Şen, Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:37:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:37:14Z | |
dc.date.submitted | 2022-04-06 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742060 | |
dc.description.abstract | Eski çağlardan bu yana zamanla birçok toplum ve kültür gelişerek değişimeuğramışlardır. Günümüz dünyasında ise önemli bir yere sahip olan bilim ve teknoloji degittikçe değişme ve gelişme göstermektedir. Dolayısıyla insanların içerisinde bulunduğuzamana ayak uydurması için çağın gerektirdiği becerilere sahip olması gerekmektedir.İnsanlara bu beceriler eğitim yolu ile kazandırılır. Bahsedilen beceriyi kazandıran derslerdenbirisi de sosyal bilgilerdir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; Türkiye'de sosyal bilgilereğitiminde 2018-2021 yılları arasında beceri temalı yazılan lisansüstü (yüksek lisans vedoktora) tezleri farklı değişkenler açısından inceleyerek, bahse konu olan alanın geleceğinekatkı sağlamaktır. Ölçüt örneklem olarak 2018 ve sonrasının seçilmesinde öğretimprogramındaki son güncellemeler dikkate alınmıştır. Çalışma nitel bir çalışma olup, durumçalışmasıyla desenlenmiş; veriler ise doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Eldeedilen veriler ise betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular analiz edildiğinde;araştırmaların en çok 2019 yılında yapıldığı, üretilen tezlerin en fazla Gazi Üniversitesi'ne aitolduğu, genellikle nitel yöntemlerin kullanılıp daha çok tarama deseninin tercih edildiği tespitedilmiştir. Ayrıca çalışmaların çoğunluğunda örneklem grubunu öğrenciler oluşturmuş,veriler birden fazla teknikle toplanmış ve bunun doğal bir sonucu olarak çoklu analizyöntemleriyle çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulguların ve çıkarılansonuçların sosyal bilgiler eğitiminde beceri temasının içinde bulunduğu durumu anlamada vealanın geleceğine yön verme konusunda katkı sağlayacağı düşünülmektedir.ANAHTAR KELİMELER: Beceri, Değişken, Lisansüstü tezler, Sosyal bilgiler. | |
dc.description.abstract | Since ancient times, many societies and cultures have developed and changed overtime. In today's world, science and technology, which have an important place, are alsochanging and developing. Therefore, people need to have the skills required by the age inorder to keep up with the times they live in. People gain these skills through education. Oneof the courses that provide the mentioned skill is social studies. In this context, the aim of thestudy is; It is to contribute to the future of the field in question by examining the master's(master's and doctorate) theses written with the theme of skill between the years 2018-2021in social studies education in Turkey in terms of different variables. The latest updates in thecurriculum were taken into account when choosing 2018 and later as the criterion sample.The study was designed with a case study, and the data was collected by document analysismethod. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method. When the findingswere analyzed; It has been determined that most of the researches were carried out in 2019,the theses produced mostly belong to Gazi University, qualitative models are generally usedand more scanning design is preferred. In addition, in the majority of the studies, the samplegroup was formed by students, the data were collected with more than one technique and asa natural result of this, they were analyzed with multiple analysis methods. It is thought thatthe findings and results obtained within the scope of the research will contribute tounderstanding the situation of the skill theme in social studies education and to direct thefuture of the field.KEY WORDS: Postgraduate theses, Skills, Social studies, Variable. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler eğitimindeki beceri temalı lisansüstü tezlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of graduate thesis on skills in social study education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-04-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10294628 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 715331 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |