Show simple item record

dc.contributor.advisorCengiz, Ali
dc.contributor.authorBerber Sezener, Pınar
dc.date.accessioned2023-09-22T12:37:13Z
dc.date.available2023-09-22T12:37:13Z
dc.date.submitted2023-01-16
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742057
dc.description.abstractBu çalışmada; sektöre yeni giren teşebbüslerin faaliyetlerini uzun süre devam ettirebilmeleri, rekabet gücüne sahip olabilmeleri ve kendilerini koruyabilmeleri için rekabet hukukundan nasıl faydalanabilecekleri konusunda incelemeler yapılmıştır. Yapılan incelemeler kapsamında rekabet yasaları, stratejik rekabet yönetimi ve pazarda tutundurma çalışmaları ele alınarak, rekabet hukukunun piyasaların düzenlenmesindeki büyük rolü ortaya konulmuştur. Ayrıca rekabet piyasasının önemi farklı sektörlerden ve rekabet kurulunun aldığı kararlardan örneklendirilerek anlatılmıştır. Yöntem açısından çalışmanın kuramsal yaklaşımı ikincil verilerin taranması ile elde edilmiştir. Verilerin taranması sonucunda; 1997 yılında kurulmuş olan Rekabet Kurumuna o tarihten bugüne kadar 3051adet rekabet ihlali başvurusunun yapıldığı, 1296 adetinin hakim durumu kötüye kullanmadan kaynaklanan ihlal kararlarının verildiği saptanmıştır. Çalışmanın ileriki kısımlarında; Rekabet Kurumuna yapılan başvurular ve verilen kararlar, rekabet yönetimi açısından incelenmiş; sektöre girmeye çalışan yeni girişimlerin amaçlarını gerçekleştirmede ne kadar başarılı olabilecekleri, rekabet kurulu kararlarının sonuçlara olan/olacak etkileri açıklanmıştır. Bu yönüyle çalışma yöntemsel anlamda, işletme bilimi ve ticaret hukuku ana bilim dalı kapsamında çalışma konusuna ilişkin kavramsal ve kuramsal analizin yanı sıra rekabet ihlallerine ilişkin verilerin istatistiki analizi ve bu verilere dayanılarak verilen Rekabet Kurulu kararlarının tahliline dayandırılmıştır.
dc.description.abstractIn the study; A research has been conducted on how the enterprises that have just entered the sector can benefit from competition law so that they can continue their activities for a long time, have competitive power and protect themselves. Within the scope of the investigations; competition laws, strategic competition management and market promotion studies are discussed, and the important role of competition law in the regulation of markets is revealed. In addition, the importance of the competition market has been explained with examples from different sectors and the decisions taken by the competition board. The theoretical approach of the study was obtained by scanning the secondary data. As a result of scanning the data; It has been determined that 3051 applications for infringement of competition have been made to the Competition Authority, which was established in 1997, and 1296 infringement decisions resulting from abuse of dominant position have been made since then. In the following parts of the study; The applications made to the Competition Authority and the decisions made were examined in terms of competition management; how successful new enterprises trying to enter the sector can achieve their goals, and the effects of the decisions of the competition board on the results are explained. In this respect, the study is methodologically based on the conceptual and theoretical analysis of the study subject within the scope of business science and commercial law, as well as the statistical analysis of the data on competition violations and the analysis of the Competition Board decisions based on these data.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRekabet piyasalarında hakim durumdaki teşebbüslerin oluşturdukları giriş engellerinin yeni girişimciler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation by new entrance to created in a dominant position barrier the enterprise company at competition markets
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-01-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10334039
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid770255
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess