Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Abdullah
dc.contributor.authorAkkurt, Zeynep
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:56Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:56Z
dc.date.submitted2023-03-21
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742016
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşlerini ve ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygısını incelemektir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencileri ile aynı ilde görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Kahramanmaraş il merkezindeki ilkokullarda 4. sınıfta öğrenim gören 501 4. sınıf öğrencisi ile aynı okullarda görev yapan 250 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri; Kişisel Bilgi Formu, Sınıf Öğretmenlerin Matematik Öğretimine Yönelik Görüşlerini Tespit Anketi ve Matematik Kaygı Ölçeği kullanarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23.0 istatistik paket programı kullanılmıştır.Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının düşük düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerde matematik kaygısına neden olabilecek matematik öğretimindeki bazı faktörler öğretmen görüşleri kapsamında incelendiğinde ilkokul 4. sınıf matematik öğretim programı ve matematik öğretiminde kullanılan materyallerin orta düzeyde uygun olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi için derse hazırlık aşamasında yaptığı çalışmalar, tutum ve davranışlarıyla kendilerini derse tamamıyla hazır hissettikleri belirlenmiştir. Öğretmeler matematik öğretiminde öğrenme ortamının ve öğrenci hazırbulunuşluğunun çok fazla katkısının olduğunu vurgulamışlardır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde; öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme konusunda gösterdikleri tutum ve davranışlarla kendilerini tamamıyla yeterli olarak algıladıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the views of primary school teachers on teaching mathematics and the mathematics anxiety of primary school 4th-grade students. The research was carried out in the descriptive survey model, which is one of the quantitative research methods.The universe of the research is made up of primary school 4th-grade students who studied in Kahramanmaraş province in the 2019-2020 academic year and classroom teachers working in the same province. The sample of the study consists of 501 4th grade students studying in primary schools in Kahramanmaraş city center and 250 classroom teachers working in the same schools.In the study, the data were collected using the Personal Information Form, the Assessment of Classroom Teachers' Views on Mathematics Teaching Survey, and the Mathematics Anxiety Scale. Statistics analysis of the data was done using spss 23.0 statistical package program.In this study, it was concluded that primary school 4th-grade students had a low level of math anxiety. When some factors in mathematics teaching that may cause mathematics anxiety in students are examined within the scope of teachers' opinions; It has been determined that the primary school 4th-grade mathematics curriculum and the materials used in mathematics teaching are moderately appropriate. In addition, it was determined that the classroom teachers felt completely ready for the lesson with their attitudes and behaviors during the preparation stage for the lesson for mathematics teaching. Teachers emphasized that the learning environment and student readiness contributed a lot to mathematics teaching. In the mathematics teaching of classroom teachers; It has been determined that they perceive themselves as completely sufficient with the attitudes and behaviors they display in teaching methods and techniques and measurement and evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine yönelik görüşleri ile öğrencilerin matematik kaygısının incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between classroom teachers views on mathematics teaching and students math anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-21
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid10298975
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid674578
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess