Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnsal, Serkan
dc.contributor.authorYüksek, Faruk
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:54Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:54Z
dc.date.submitted2022-03-04
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742013
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı merkezi sınavlara hazırlanan öğrenciler ve onlarısınava hazırlayan öğretmenlerin uzaktan eğitimle merkezi sınava hazırlamak vehazırlanmaya yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırmadesenlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseninde yürütülmüştür. Araştırmanınçalışma grubunu 2020-2021 Eğitim ve Öğretim yılında Kahramanmaraş iliOnikişubat ve Dulkadiroğlu ilçelerinde farklı lise türlerinde görev yapan veuzaktan eğitimle öğrencileri sınava hazırlayan 15 gönüllü öğretmen veYükseköğretim Kurumları Sınavlarına hazırlanan 91 öğrenci oluşturmuştur.Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarıyapılandırılmış görüşme formu ve açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Verilerintoplanması 9 farklı lisede dört ayda gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerinçözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmada merkezi sınava hazırlayan öğretmen ve hazırlanan öğrencileraçısından uzaktan eğitimin zaman kayıplarını ortadan kaldırması, zenginmateryal, içerik, görsel ve video sunması, zamana ve mekâna bağlı kalmadan özyönelimli öğrenime imkân vermesi, ekonomik yönden kazançlı olması, imkân vefırsat eşitliğini sağlaması, sınav odaklı ders çalışma imkânı sunması, çalışmalarınbölünmeden ve rahat bir ortamda yapılabilmesi gibi avantajları olduğu tespitedilmiştir. Ayrıca araştırmada teknolojik altyapı eksikliğinden ve dijital becerileriyetersiz olan kullanıcıların olmasından dolayı beklenen verimin alınamaması,merkezi sınava hazırlama ve hazırlanmanın öğrencilerin takip edilmesininzorlaşması, sınıf ikliminin oluşturulamaması, grupla çalışmayı engellemesi, ölçmedeğerlendirme yapılamaması, motivasyonun sağlanamaması, öz denetimi yetersizIIolan öğrencilerin düzenli ders çalışmasına engel olması gibi dezavantajlarının daolduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmada uzaktan eğitim ile yükseköğretim sınavına hazırlanmanındaha iyi olabilmesi için öğretmen rehberliğinin olması, psikolojik ve teknikdesteklerin arttırılması, uzmanlaşmış kadrolar tarafından materyal ve içeriğinzenginleştirilmesi, öğrenci ve öğretmenin etkileşiminin arttırılması, derslerin dahafazla sınav odaklı olması, uzaktan eğitime uyumlu ölçme değerlendirme sisteminingeliştirilmesi gerektiği gibi önerilere ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Merkezi Sınavlar, Uzaktan EğitiminAvantajları, Uzaktan Eğitimin Dezavantajları
dc.description.abstractThis exam is intended for the preparation of the centers for the exam andthe training that prepares the exams for the preparations for the central exam witheducation. The research was carried out in the phenomenology (phenomenology)pattern, one of the qualitative research designs. The study group of the researchconsisted of 15 volunteer teachers working in different types of high schools inKahramanmaraş province Onikisubat and Dulkadiroğlu districts in the 2020-2021academic year and preparing students for the exam with distance education and 91students preparing for the Higher Education Institutions Exams. A semistructured interview form and an open-ended questionnaire developed by theresearcher were used to collect the research data. Data collection was carried outin 9 different high schools in four months. Content analysis was used to analyze theobtained data.In the research, in terms of teachers and students preparing for the centralexam, distance education eliminates time losses, offers rich materials, content,visuals and videos, allows self-directed learning without being tied to time andplace, is economically profitable, provides equality of opportunity andopportunity, is exam-oriented. It has been determined that it has advantages suchas providing the opportunity to study and working in a comfortable environmentwithout interruption. In addition, due to the lack of technological infrastructureand the lack of digital skills in the research, the expected efficiency could not beachieved, the preparation and preparation for the central exam made it difficult tofollow the students, the classroom climate could not be created, it preventedworking with a group, measurement and evaluation could not be made, themotivation was not provided, the students with insufficient self-control wereunable to attend the regular course. It has been concluded that there are alsodisadvantages such as being an obstacle.IVIn the research, it is necessary to have teacher guidance, increasepsychological and technical support, enrich the material and content by specializedstaff, increase the interaction of students and teachers, make lessons more examoriented, and develop an assessment and evaluation system compatible withdistance education in order to better prepare for the higher education exam withdistance education. recommendations such as.Keywords: Distance Learning, Central Examinations, Advantages of DistanceEducation, Disadvantages of Distance Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim ile merkezi sınava hazırlamak ve hazırlanmak
dc.title.alternativePreparing and preparing for the central exam with distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-03-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10302485
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid710577
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess