Show simple item record

dc.contributor.advisorBedir, Gülay
dc.contributor.authorGüneş, Nadire
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:53Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:53Z
dc.date.submitted2023-05-17
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742010
dc.description.abstractEğitimin amacı çocuğun çevresine uyum sağlayıp, başarılı olması ve hayat döngüsü içerisinde aktif roller alarak, mutlu bir birey olarak hayatını devam ettirmesidir. Eğitim hayatının ilkokul bölümünde hayat bilgisi dersi bunu gerçekleştiren ilk ders olarak karşımıza çıkar. Hayat bilgisi dersi yoluyla çocuğun bir yandan hayata hazırlanması, diğer yandan toplumsal bir kimlik edinmesi amaçlanır. Birey yaşamı boyunca çevresiyle etkileşimlerde bulunur ve edinilen bu bilgi alışverişi neticesinde öğrenme faaliyetleri gerçekleştirir. Öğrenme, bireyin hayatı süresince devam eden bir faaliyettir. Kişinin öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden öğrenme stili kavramı, öğretim faaliyetleri içerisinde önemli bir yer tutar.Bu araştırmada, öğrencilerin öğrenimleri süresince tercih ettikleri öğrenme yolları dikkate alındığında derse yönelik akademik başarılarını artacağı ve olumlu tutum geliştirecekleri fikrinden hareketle, ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersinde Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli (DDÖSM) kullanılmıştır.Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılı II. döneminde Adıyaman ili merkez ilçesinde bulunan bir ilkokulda öğrenim gören 3/A ve 3/C sınıflarındaki öğrencilerle öntest, sontest kontrol gruplu seçkisiz desende yürütülmüştür. Araştırmada deney (n=30) ve kontrol (n=30) gruplarında, toplam 60 öğrenci katılımı sağlanmıştır. Deney grubu öğrencileri ile Dunn ve Dunn öğrenme stili modeli kullanılarak dersler yürütülmüş, kontrol grubu öğrencileriyle ise uygulamadaki programa yönelik yöntemler kullanılmıştır. Araştırmada Akademik Başarı Testi ve Hayat Bilgisi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı ile incelenmiştir. Araştırma neticesinde İlkokul 3.sınıf hayat bilgisi dersinin Dunn ve Dunn Öğrenme Stili modeli kullanılarak yürütülmesinin, öğrencilerin derse yönelik olumlu tutum geliştirmelerine ve akademik başarılarını arttırmalarına katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe objective of education is to contribute to the child's adaptation to his/her environment and success, and to ensure that s/he continues his/her life as a happy individual by taking active roles in the life cycle. Life sciences course is regarded as the first to realize this in the primary school of education life. Life sciences course aims to prepare the child for life and provides them for acquiring a social identity. An individual interacts with his/her environment throughout his/her life and performs learning activities as a result of this information exchange. Learning is an activity that lasts throughout an individual's life. The concept of learning style, which refers to the ways that the person prefers during learning activities, has a significant role in teaching activities.This research employed Dunn and Dunn learning style model for Primary School 3rd Grade Life Sciences course based upon the idea that there would be positive changes in their attitudes towards the course by taking their preferred learning paths during their education into account.Having a pretest-posttest control group design, the research was conducted with 3/A and 3/C students who were selected randomly and who learned at a primary school located within the central district of Adıyaman during the second term of 2019-2020 academic year. A total of 60 students with experimental (n=30) and control groups (n=30) participated in the research. The lessons were conducted with the experimental group through use of the Dunn and Dunn learning style model, while methods in the present curriculum were used for the lesson in the control group. This research deployed Academic Achievement Test and Life Sciences Attitude Scale. The data were analyzed through use of a statistical package program. The research findings revealed that conducting the Primary School 3rd Grade Life Sciences course through using the Dunn and Dunn Learning Style model contributed to the development of a positive attitude towards the course and increasing their academic success the lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersinin Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the 3rd grade primary school Life Science course instruction on students' academic achievement and their attitudes through Dunn and Dunn Learning Style Model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.identifier.yokid10301573
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid678941
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess