Show simple item record

dc.contributor.advisorAtalmış, Erkan Hasan
dc.contributor.authorVicdan, Bahadır
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:52Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:52Z
dc.date.submitted2023-08-31
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/742006
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile eğitimeinanma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma nicel bir çalışma olupilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Bu araştırmanın evrenini 2019-2020eğitim öğretim yılı Kahramanmaraş ili Elbistan, Afşin ve Ekinözü ilçelerindebulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerdegörev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanı örneklemini ise evreniçerisinden basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 525 öğretmenoluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak Can vd. (2019) tarafındangeliştirilen `İdealist Öğretmen Ölçeği`, Akın ve Yıldırım (2015) tarafındangeliştirilen `Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeyi Ölçeği` ve araştırmanınamaçlarına yönelik hazırlanan ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel BilgiFormu` kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 (Statistical Package for SocialSciences) programının kullanıldığı çalışmada, öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ileeğitime inanma düzerleri arasındaki ilişkiyi bulmak için Pearson Korelasyon analizikullanılmıştır. Ayrıca çalışmada öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile eğitimeinanma düzeylerinin demografik özelliklere göre değişip değişmediğini bulmakiçin Levene's Testi, Bağımsız Gruplar için t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Post Hoc (LSD), Mann Whitney– U testi, ve Kruskal Wallis-H testikullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, öğretmenlerin idealistlikdüzeylerinin cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, kıdem durumu veokullardaki öğretmen sayısı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı birfarklılık göstermediği, buna karşılık branş ve görevli olduğu okul değişkenlerinegöre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Öğretmenlerin eğitime inanma düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, eğitimdurumu ve kıdem durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı birfarklılık göstermediği; buna karşılık branş, görevli olduğu okul ve okuldakiöğretmen sayısı değişkenlerine göre ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılıkgösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile eğitimeinanma düzeyleri arasındaki ilişkinin pozitif yönde orta seviyede olduğu sonucunaulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İdealist Öğretmen, Eğitime İnanma, Eğitim, Öğretmen
dc.description.abstractThe purpose of this research; to examine the relationship between theidealistic level of teachers and their level of belief in education. The research is aquantitative study and it is designed in correlational research model. Teachers -working in kindergartens, primary schools, secondary schools and high schoolsaffiliated to the Ministry of National Education in Elbistan, AfĢin and Ekinözüdistricts of KahramanmaraĢ province in the 2019-2020 academic year - create theuniverse of this research. The sample of the research consists of 525 teachersselected from the universe by simple random sampling method.As a data collection tool in the research, Can vd. (2019) `Idealist TeacherScale`, `Teachers' Level of Belief in EducationScale` developed by Akın andYıldırım (2015), and `Personal Information Form` prepared for the purposes ofthe research and developed by the researcher were used. In this study in whichSPSS 21.0 (Statistical Package for Social Sciences) program was used for dataanalysis, Pearson Correlation analysis was used to find out the relationshipbetween teachers' idealistic levels and their belief in education. Moreover, in orderto find out whether the relationship between teachers' idealistic levels and theirbelief in education change according to the demographical features ; Levene'sTest, t-Test for Independent Groups, One-Way Analysis of Variance (ANOVA),Post Hoc (LSD), Mann Whitney-U test, and Kruskal Wallis- H test was used. As a result,there is no statistically significant difference between the teachers' belief ineducation levels according to the variables of gender, marital status, educationlevel and seniority; On the other hand, it was determined that there is astatistically significant difference according to the variables of the branch, theschool in which they are assigned to and the number of teachers in the school.Furthermore, It is concluded that there is a positive relation between the teachers'idealistic levels and levels of beliefs in education.Keywords: Idealistic Teacher, Belief in Education, Education, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin idealistlik düzeyleri ile eğitime inanmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between the idealistic level of teachers andtheir belief in education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIdeal teacher
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducational beliefs
dc.subject.ytmPedagogical belief
dc.identifier.yokid10333086
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid686459
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess