Liselere giriş sınavlarında (SBS,TEOG,LGS) sorulan sosyal bilgiler ve T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özmen, Cengiz | |
dc.contributor.author | Hançer, Ökkeş | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:36:38Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:36:38Z | |
dc.date.submitted | 2022-03-04 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741973 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı liselere giriş sınavlarında (SBS, TEOG, LGS) sorulan Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne (YBT) göre incelemektir. Bu çalışmada, araştırmamızın hedeflerine uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman inceleme deseninden faydalanılmıştır. Araştırmamızın evrenini Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerine ait sınav soruları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında `Soru Türü Belirleme Formu` kullanılarak sınavlarda hangi tür soruların kullanıldığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmamızda SBS, TEOG ve LGS'de yer alan Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının YBT'nin hangi basamağına karşılık geldiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada Sosyal Bilgiler dersine yönelik 202 adet SBS sorusu, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine yönelik 160 adet TEOG ve 40 adet LGS sorusu olmak üzere toplamda 402 sınav sorusu YBT'nin bilgi birikimi ve bilişsel süreç boyutlarına göre incelenmiştir. SBS, TEOG ve LGS'de yer alan Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının çoğunlukla YBT'nin bilgi birikimi boyutunda kavramsal bilgi basamağında; bilişsel süreç boyutunda ise anlama basamağında bulunduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda SBS, TEOG ve LGS'de sorulan Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının YBT'nin alt düzey bilişsel ve bilgi basamaklarına yönelik hazırlanmış olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the Social Studies, Turkish Revolution History and Kemalism questions asked in the high school entrance exams (SBS, TEOG, LGS) according to the Revised Bloom Taxonomy (YBT). In this study, document analysis design, which is one of the qualitative research methods, was used in accordance with the objectives of our research. The universe of our research consists of exam questions belonging to Social Studies and Turkish Revolution History and Kemalism courses. Within the scope of the research, it was tried to determine which types of questions were used in the exams by using the `Question Type Determination Form`. In our research, it has been tried to determine which level of YBT corresponds to the questions of Social Studies, History of Turkish Revolution and Kemalism in SBS, TEOG and LGS.In the research, a total of 402 exam questions, including 202 SBS questions for the Social Studies course, 160 TEOG questions and 40 LGS questions for the Turkish Revolution History and Kemalism course, were examined according to the knowledge and cognitive process dimensions of YBT. Social Studies in SBS, TEOG and LGS and T.C. The questions of the History of Revolution and Kemalism courses are mostly at the conceptual knowledge level in the knowledge dimension of YBT; In the cognitive process dimension, it was concluded that he was at the understanding stage. As a result of the research, it was concluded that the Social Studies and Turkish Revolution History and Kemalism lessons questions asked in SBS, TEOG and LGS were prepared for the low-level cognitive and knowledge levels of YBT. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Liselere giriş sınavlarında (SBS,TEOG,LGS) sorulan sosyal bilgiler ve T.C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersleri sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of the social sciences and Turkish revolution history and Kemalizm qestions according to the renovated bloom taxonomy in high school entrance exams (SBS,TEOG,LGS) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-03-04 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10307824 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 710580 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |