Second lıfe ortamında dijital teknolojiye yönelik tutumların girişimcilik niyeti üzerine etkisi: Bir alan araştırması
dc.contributor.advisor | Bakan, İsmail | |
dc.contributor.author | Hanifioğlu, Hüsne | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:36:33Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:36:33Z | |
dc.date.submitted | 2022-11-23 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741961 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Second Life sanal ortamında bulunan oyuncuların teknolojiye yönelik tutumlarının, Girişimcilik Niyeti Üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Verilerin toplanması için anket tekniğine başvurulmuştur. Anket, Second Life sanal oyununu aktif bir şekilde kullanan oyunculara uygulanmıştır. Anket sadece Türk adalarında bulunan 250 kişiye gönderilmiştir. Fakat sadece 192 kişiden geri dönüş alınmış olup bu 192 adet anket araştırmanın verilerini oluşturmak amacıyla kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi için SPSS program kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için korelasyon ve regresyon testleri yapılmıştır.Yapılan kolerasyon analizi sonucunda dijital teknolojiye yönelik tutum değişkenin alt boyutları ile girişimcilik niyeti arasında pozitif ve anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonucunda ise, dijital teknolojiye yönelik tutum ölçeğinin olumsuz yönler alt boyutu ile girişimcilik niyeti arasında bir ilişki bulunamamıştır. Fakat dijital teknolojiye yönelik tutumun alt boyutları olan yetkinlik, eğlence amaçlı kullanım, sosyal ağlar, kullanım bilinci/teknolojiye yönelik ilgi ile girişimcilik niyeti arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda, yerli ve yabancı yazında bu değişkenlerin birlikte ele alındığı çalışmalar bulunmakta olup hiç birisi Second Life sanal ortamında uygulanmamıştır. Bu sebeple, araştırmada değişkenler arasındaki ilişkilerin ve veri toplama alanının incelenmesinin gelecekte yapılacak olan çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | dThis study was conducted to investigate the effect of the attitudes of the players in the Second Life virtual environment towards technology on Entrepreneurial Intention. Questionnaire technique was used to collect data. The questionnaire was applied to the players who actively use the Second Life virtual game. The questionnaire was sent only to 250 people in the Turkish islands. However, only 192 responses were received and these 192 questionnaires were used to create the data of the research. A program called SPSS 22 statistics was used to analyze the data. Correlation and regression tests were performed to reveal the relationship between the variables.As a result of the correlation analysis, it was determined that there is a positive and significant relationship between the sub-dimensions of the variable of attitude towards digital technology and entrepreneurial intention. As a result of the regression analysis, no relationship was found between the negative aspects sub-dimension of the attitude scale towards digital technology and the entrepreneurial intention. However, it has been determined that there is a positive and significant relationship between competence, recreational use, social networks, usage awareness/interest in technology and entrepreneurial intention, which are the sub-dimensions of attitude towards digital technology.As a result of the literature review, there are studies that deal with these variables together in the domestic and foreign literature, and none of them have been applied in the Second Life virtual environment. For this reason, it is thought that examining the relationships between the variables and the data collection area in the research will contribute to future studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Second lıfe ortamında dijital teknolojiye yönelik tutumların girişimcilik niyeti üzerine etkisi: Bir alan araştırması | |
dc.title.alternative | The effect of attitudes towards digital technology on entrepreneurship intention in second life environment: A field research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-11-23 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10308547 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 755061 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |