Show simple item record

dc.contributor.advisorYirci, Ramazan
dc.contributor.authorDal, Esra
dc.date.accessioned2023-09-22T12:36:23Z
dc.date.available2023-09-22T12:36:23Z
dc.date.submitted2022-11-29
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741942
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin akademisyenlere yönelik algılarını ölçebilecek bir anket geliştirmek, onların bu konudaki görüşlerini demografik değişkenler açısından incelemek ve eğitim alanında çalışan akademisyenlerin öğretmenlerin algılarına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için bir ölçek geliştirilmiştir. Bu kapsamda 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kahramanmaraş merkez ilçeleri sınırlarında görev yapmakta olan 228 öğretmene ulaşılmıştır. Ölçme aracının geçerlik ve güvenirliğini test etmek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Analizler sonrasında 22 maddeden oluşan 4 faktörlü bir ölçek elde edilmiştir. Araştırma yöntemi olarak hem nicel hem de nitel çalışmaları kapsayan karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümünün örneklemi 489 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel veriler ise çeşitli üniversitelerin eğitim alanında görev yapmakta olan 23 akademisyenden toplanmıştır. Nicel verilerle korelasyon analizi, tanımlayıcı analizler, açımlayıcı faktör ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Ayrıca nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre araştırmacı tarafından geliştirilen, akademisyenlere yönelik algı ölçeği geçerli ve güvenilirdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin akademisyenlere yönelik algıları, 5li Likert puanlama kapsamında 2,89'luk bir ortalama ile tüm maddelerin ortalaması `orta düzeyde katılıyorum` şeklinde ortaya çıkmıştır. Cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, branş, kıdem, okul türü, kurumdaki öğretmen sayısı ve mezun olunan okul türüne göre öğretmenlerin algıları farklılaşmaktadır. Bunun yanı sıra çalışmanın nitel verilerinden elde edilen sonuca göre bazı akademisyenler, öğretmenlerin işbirliğine istekli ve çalışma tutumlarının olumlu olduğu yönünde görüş bildirirken, bazı akademisyenler ise öğretmenlerle karşılıklı olarak önyargı içerisinde oldukları, meslekler arası etkileşimin olmadığı, işbirliğine yönelik çalışmaların alt yapısının oluşmadığı, ortak çalışmalara katılımlarda öğretmenlerin isteksiz oldukları, yapılan çalışmalarda elde edilen sonuçların eğitime katkı sağlamadığı şeklinde görüş bildirmişlerdir. Öğretmenler ile yapılan hizmet içi çalışmaların ve eğitimlerin anlamlı, kalıcı bir değer oluşturabilmesi için öğretmenlerin mesleki gelişimine ve desteklenmesine yönelik katkı sağlayıcı, ve beklentilerini karşılayıcı eğitimler verilebilir. Eğitimlerin, ihtiyaca yönelik olması onları daha önemli hale getirebilir.Anahtar Kelimeler: Akademisyen, Öğretmen, Akademik İşbirliği, Mesleki Gelişim, Önyargı
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a questionnaire that can measure teachers' perceptions of academicians, to examine their views on this subject in terms of demographic variables, and to reveal the views of academicians working in the field of education about teachers' perceptions. A scale has been developed to achieve this aim. In this context, 228 teachers working within the borders of Kahramanmaraş central districts were reached in the fall semester of the 2021-2022 academic year. Explanatory and confirmatory factor analyzes were performed to test the validity and reliability of the measurement tool. After the analysis, a 4-factor scale consisting of 22 items was obtained. Mixed method, which includes both quantitative and qualitative studies, was used as a research method. The sample of the quantitative part of the study consists of 489 teachers. Qualitative data consists of 23 academicians working in the field of education of various universities. Correlation, descriptive, exploratory and confirmatory factor analyzes were used in the analysis of quantitative data. In addition, the content analysis method was used in the analysis of qualitative data. According to the results obtained from this study, the perception scale for academics developed by the researcher is valid and reliable. The perception of teachers attending the research towards academicians occured as ` I agree moderately` with an average of 2.89 which take part in the 1-5 point scoring system of 5 point likert scale Perceptions of teachers differ according to gender, marital status, education level, branch, seniority, type of school, number of teachers in the institution and type of graduated school. In addition, according to the result obtained from the qualitative data of the study, some academicians stated that teachers are willing to cooperate and their working attitudes are positive, while some academicians are in mutual prejudice with teachers, there is no interaction between professions, the infrastructure for cooperation studies is not formed, and teachers participate in joint studies. They stated that they were reluctant and that the results obtained in the studies did not contribute to education. . In order for the in-service studies and trainings with teachers to create a meaningful and lasting value, trainings that contribute to the professional development and support of teachers and meet their expectations can be provided The fact that the trainings are need-oriented can make them more important.Keywords: Academician, Teacher, Academic Cooperation, Professional Development Prejudiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim çalışanlarından öğretmen ve akademisyenlerin birbirlerine yönelik algıları
dc.title.alternativeThe perception of the teachers and the academicians among training personels against each other
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10311274
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid757263
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess