Yedinci sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çetin, Abdullah | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:36:22Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:36:22Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-04 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741940 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yedinci sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimprogramının öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmada karmaaraştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı karma desen kullanılmıştır.Araştırmanın nicel boyutunun katılımcılarını 2019-2020 eğitim öğretim yılındaŞanlıurfa iline bağlı Eyyübiye, Haliliye ve Karaköprü ilçelerindeki ortaokullardaveya imam hatip ortaokullarında görev yapan 146 gönüllü Din Kültürü ve AhlakBilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunun katılımcılarınınicel boyutta da araştırmaya katılan 6 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada nicelverilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen `Yedinci Sınıf DinKültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Öğretmen Görüşleri Anketi`kullanılırken nitel verilerin toplanmasında ise yarı yapılandırılmış öğretmengörüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde;aritmetik ortalama, yüzde ve frekans analizleri, bağımsız örneklem t testi ve tekyönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizinde isebetimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin güncellenen DinKültürü ve Ahlak Bilgisi programı hakkında genel anlamda olumlu bir tutumasahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlere göre program öğrencilerinhayatlarında olumlu bir etki bırakacak niteliklere sahiptir. Program hedefleriyeterlidir ve çoğunlukla öğrenci seviyesine uygundur. Program içerikleri sade veanlaşılır bir şekilde hazırlanmıştır. Program öğrenci merkezli eğitim anlayışınauygundur. Programda önerilen ölçme ve değerlendirme teknikleri programkazanımlarını ölçmeye uygundur. Ancak programda yer alan konular öğrencilerinilgisini çekecek tarzda sunulmamıştır. Ders kitabı tasarım, sayfa düzeni ve etkinlikler yönünden geliştirilmelidir. Ünite sonlarında yer alan değerlendirme etkinlikleri ihtiyacı karşılamamaktadır.Anahtar Kelimeler: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı,Program Değerlendirme, Yedinci Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to examine the seventh grade Religious Cultureand Moral Knowledge curriculum according to the opinions of teachers. In theresearch, sequential explanatory mixed design, which is one of the mixed researchmethods, was used. The participants of the quantitative dimension of the researchconsist of 146 volunteer Religious Culture and Moral Knowledge teachers workingin secondary schools or imam hatip secondary schools in Eyyübiye, Haliliye andKaraköprü districts of Şanlıurfa in the 2019-2020 academic year. The participantsof the qualitative dimension of the research consisted of 6 teachers who alsoparticipated in the quantitative dimension. While the `Seventh Grade ReligiousCulture and Moral Knowledge Curriculum Teacher Opinions Questionnaire`developed by the researcher was used to collect quantitative data in the research, asemi-structured teacher interview form was used to collect qualitative data. In theanalysis of quantitative data in the research; arithmetic mean, percentage andfrequency analysis, independent sample t-test and one-way analysis of variance(ANOVA) were used. Descriptive analysis was used in the analysis of qualitativedata. As a result of the research, it was seen that the teachers had a generally positiveattitude about the updated Religious Culture and Moral Knowledge program.According to the teachers, the program has qualities that will have a positive impacton students' lives. The program objectives are adequate and mostly appropriate tothe student level. The contents of the program are prepared in a simple andunderstandable way. The program is in accordance with the student-centerededucation approach. The measurement and evaluation techniques suggested in theprogram are suitable for measuring program achievements. However, the subjectsin the program were not presented in a way that would attract the attention of the students. The textbook should be developed in terms of design, page layout andactivities. Evaluation activities at the end of the unit do not meet the needs.Keywords: Religious Culture and Moral Knowledge Curriculum, Program Evaluation, Seventh Grade Religious Culture and Ethics Lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yedinci sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of seventh grade Religious Culture and Moral Knowledge curriculum according to teachers' opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-09-04 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Religious culture and moral knowledge lesson | |
dc.identifier.yokid | 10301280 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 710770 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |