dc.contributor.advisor | Gür Özmen, Selen | |
dc.contributor.author | Atıcı, Simay | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:35:11Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:35:11Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-01 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741778 | |
dc.description.abstract | Amaç: Beş haftalık Xbox 360 Kinect oyunlarının multipl sklerozlu (MS) bireylerde denge, yorgunluk, fiziksel aktivite düzeyi, yaşam kalitesi, ağrı ve motivasyon üzerine etkilerinin incelenmesidir. Bu çalışma yapılıyorken COVID-19 pandemisi başlamıştır. Bu nedenle çalışma pandemi döneminde tamamlanmıştır.Metot: 2019 yeni koronavirüs salgını katılımcıların sayısını önemli ölçüde etkiledi. Bu çalışmaya dokuz MS tanılı birey katıldı. Çalışma grubu (n=5) ve kontrol grubu (n=4) olarak randomize iki grup oluşturuldu. Çalışma grubu beş hafta boyunca haftanın iki günü bir saat Xbox 360 Kinect oyunları oynadı. Tüm katılımcılar araştırmanın başında ve beş haftanın sonunda değerlendirildi. Değerlendirme ölçütleri olarak; Berg Denge Testi (BDT), Tandem Duruş Testi (TDT), Tek Ayak Üzerinde Durma Testi (TAÜDT), Zamanlı Kalk ve Yürü Testi (ZKYT), Yorgunluk Şiddeti Ölçeği (YŞÖ), Yorgunluk Etki Ölçeği (YEÖ), Yaşam Kalitesi Değerlendirme (MSQOL-54 scale), Visual Analogue Scale (VAS), Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ), Apati Değerlendirme Skalası (ADS) kullanıldı.Bulgular: Müdahale grubunda BDT, kapalı göz olarak tandem duruş, MSQOL-54 ve IPAQ skorları sayısal olarak artmıştır. ADS, ZKYT, tek ayak üzerinde duruş testi ve yorgunluk puanlarında anlamlı sonuçlar bulunmamaktadır.Sonuç: Xbox 360 Kinect kullanılan grubun control grubuna kıyasla denge durumunun daha iyi olduğu, fiziksel aktivite düzeyinde artış olduğu ve pwMS'de yaşam kalitesinin arttığı sonucuna varılabilir. Güvenli ve eğlenceli bir yöntem olduğunu da düşünüyoruz. | |
dc.description.abstract | Purpose: It is the study of the effects of 5-week Xbox 360 Kinect games on balance, fatigue, physical activity level, quality of life, pain, and motivation in individuals with multiple sclerosis (MS). In the middle of this study, the COVID-19 pandemic has started. For this reason, the study was completed during pandemic period.Method: The 2019 novel COVID-19 pandemic has significantly affected number of the participations. Nine individuals with MS participated in this study. There are 2 randomized groups as the study group (n = 5) and the control group (n = 4). The intervention group played Xbox 360 Kinect games for 1 hour, 2 days a week for 5 weeks. All participants were evaluated at the beginning of the study and 5 weeks later. As outcome measures, Berg Balance Scale (BBS), Tandem Stance Test, Stand on One Leg Test, Timed Up and Go Test (TUG), Fatigue Severity Scale (FSS), Fatigue Impact Scale (FIS), Quality of Life Assessment (MSQOL-54 scale), Visual Analogue Scale (VAS), the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ), Apathy Evaluation Scale (AES) was used.Results: BBS, tandem stance as closed eyes, MSQOL-54, and IPAQ scores are numerically increased in the intervention group. There are no significant results at scores of AES, TUG, stance on one leg test, and fatigue.Conclusion: It might be concluded that in comparison with the control group, Xbox 360 Kinect improves balance, increase physical activity, and quality of life in pwMS. We think that it is safe and entertaining. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Nöroloji | tr_TR |
dc.subject | Neurology | en_US |
dc.title | The effect of video games on physical skills of patients with multiple sclerosis | |
dc.title.alternative | Video oyunlarinin multipl sklerozlu hastaların fiziksel becerilerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-06-01 | |
dc.contributor.department | Nörobilim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Physical therapy | |
dc.subject.ytm | Rehabilitation | |
dc.subject.ytm | Virtual reality | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.subject.ytm | Multiple sclerosis | |
dc.subject.ytm | Physical therapy modalities | |
dc.subject.ytm | Neurological rehabilitation | |
dc.subject.ytm | COVID 19 | |
dc.identifier.yokid | 10303856 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 670570 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |