Show simple item record

dc.contributor.advisorGür Özmen, Selen
dc.contributor.authorAtıcı, Simay
dc.date.accessioned2023-09-22T12:35:11Z
dc.date.available2023-09-22T12:35:11Z
dc.date.submitted2022-06-01
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741778
dc.description.abstractAmaç: Beş haftalık Xbox 360 Kinect oyunlarının multipl sklerozlu (MS) bireylerde denge, yorgunluk, fiziksel aktivite düzeyi, yaşam kalitesi, ağrı ve motivasyon üzerine etkilerinin incelenmesidir. Bu çalışma yapılıyorken COVID-19 pandemisi başlamıştır. Bu nedenle çalışma pandemi döneminde tamamlanmıştır.Metot: 2019 yeni koronavirüs salgını katılımcıların sayısını önemli ölçüde etkiledi. Bu çalışmaya dokuz MS tanılı birey katıldı. Çalışma grubu (n=5) ve kontrol grubu (n=4) olarak randomize iki grup oluşturuldu. Çalışma grubu beş hafta boyunca haftanın iki günü bir saat Xbox 360 Kinect oyunları oynadı. Tüm katılımcılar araştırmanın başında ve beş haftanın sonunda değerlendirildi. Değerlendirme ölçütleri olarak; Berg Denge Testi (BDT), Tandem Duruş Testi (TDT), Tek Ayak Üzerinde Durma Testi (TAÜDT), Zamanlı Kalk ve Yürü Testi (ZKYT), Yorgunluk Şiddeti Ölçeği (YŞÖ), Yorgunluk Etki Ölçeği (YEÖ), Yaşam Kalitesi Değerlendirme (MSQOL-54 scale), Visual Analogue Scale (VAS), Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ), Apati Değerlendirme Skalası (ADS) kullanıldı.Bulgular: Müdahale grubunda BDT, kapalı göz olarak tandem duruş, MSQOL-54 ve IPAQ skorları sayısal olarak artmıştır. ADS, ZKYT, tek ayak üzerinde duruş testi ve yorgunluk puanlarında anlamlı sonuçlar bulunmamaktadır.Sonuç: Xbox 360 Kinect kullanılan grubun control grubuna kıyasla denge durumunun daha iyi olduğu, fiziksel aktivite düzeyinde artış olduğu ve pwMS'de yaşam kalitesinin arttığı sonucuna varılabilir. Güvenli ve eğlenceli bir yöntem olduğunu da düşünüyoruz.
dc.description.abstractPurpose: It is the study of the effects of 5-week Xbox 360 Kinect games on balance, fatigue, physical activity level, quality of life, pain, and motivation in individuals with multiple sclerosis (MS). In the middle of this study, the COVID-19 pandemic has started. For this reason, the study was completed during pandemic period.Method: The 2019 novel COVID-19 pandemic has significantly affected number of the participations. Nine individuals with MS participated in this study. There are 2 randomized groups as the study group (n = 5) and the control group (n = 4). The intervention group played Xbox 360 Kinect games for 1 hour, 2 days a week for 5 weeks. All participants were evaluated at the beginning of the study and 5 weeks later. As outcome measures, Berg Balance Scale (BBS), Tandem Stance Test, Stand on One Leg Test, Timed Up and Go Test (TUG), Fatigue Severity Scale (FSS), Fatigue Impact Scale (FIS), Quality of Life Assessment (MSQOL-54 scale), Visual Analogue Scale (VAS), the International Physical Activity Questionnaire (IPAQ), Apathy Evaluation Scale (AES) was used.Results: BBS, tandem stance as closed eyes, MSQOL-54, and IPAQ scores are numerically increased in the intervention group. There are no significant results at scores of AES, TUG, stance on one leg test, and fatigue.Conclusion: It might be concluded that in comparison with the control group, Xbox 360 Kinect improves balance, increase physical activity, and quality of life in pwMS. We think that it is safe and entertaining.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.titleThe effect of video games on physical skills of patients with multiple sclerosis
dc.title.alternativeVideo oyunlarinin multipl sklerozlu hastaların fiziksel becerilerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-06-01
dc.contributor.departmentNörobilim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmPhysical therapy
dc.subject.ytmRehabilitation
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmVideo games
dc.subject.ytmMultiple sclerosis
dc.subject.ytmPhysical therapy modalities
dc.subject.ytmNeurological rehabilitation
dc.subject.ytmCOVID 19
dc.identifier.yokid10303856
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid670570
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess