Show simple item record

dc.contributor.advisorAtılgan, Davut
dc.contributor.authorYıldız, Hacı Osman
dc.date.accessioned2023-09-22T12:35:05Z
dc.date.available2023-09-22T12:35:05Z
dc.date.submitted2023-06-05
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741765
dc.description.abstractBu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile okula aidiyet duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, 2020 - 2021 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ili Afşin ilçesindeki kamuya ait ortaöğretim kurumlarının 10. 11. ve 12. sınıflarında öğrenim gören toplam 3814 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evren içerisinden küme örnekleme yöntemiyle belirlenen okullardan seçkisiz olarak belirlenmiş 500 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla `Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği'', `Okula Aidiyet Duygusu Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Veri analizi için frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiş, değişkenlere ilişkin alınan puanların demografik özellikler bakımından farklılaşma durumunu belirlemede t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi, anlamlı bulunan F değerinde fark olan grupları belirlemede ise Scheffe testinden yararlanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon, beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumun okula aidiyet duygusunu ne düzeyde yordadığını belirlemek için de basit regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının ve okula aidiyet duygularının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin, beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının cinsiyet, okul türü ve okul takımında yer alma değişkenleri bakımından; okula aidiyet duygularının ise cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türü değişkenleri bakımından farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile okula aidiyet duygusu ölçeğinin geneli ve okula aidiyet duygusu boyutu arasında pozitif ve orta düzeyde; reddedilme duygusu boyutu ile arasında ise düşük düzeyde negatif ve anlamlı bir ilişki bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer sonucu olarak beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumun, okula aidiyet ve reddedilme duygusunun anlamlı bir yordayısıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın son kısmında ise araştırma sonuçlara ilişkin geliştirilen önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, the scanning of the relation between highschool students' atttitude towards Physical Education and Sports and their feeling of belonging to school has been targeted. The universe of the research, carried out on relational scanning model, is made up of total 3814 highschool students who are studying in the state schools of Kahramanmaraş province Afşin city's 10, 11 and 12th grade. 500 hundred randomly chosen students from the schools that were determined out of the universe on set sampling method make up the sample of the research. ''Attitude Scale towards Physical Education Course for Secondary Education Students'', ''The Scale of Belonging to School'' and ''Personal Information Form'', developed by the researcher, have been used in order to gather the research findings. Frequence, arithmetic average and standard deviation assets have been determined for data analysis. In determining the differentiation state of the points related with variants t-Test and Anaysis of Variance and in determining the groups that have distinctions of meaningful F asset, Scheffe tests have been made use of. Corelation has been used to determine the relations between variants and basic regretion analysis to determine how much the attitude towards the Physical Education course affects the Belonging to school feeling. At the end of the research, it has been concluded that the attitude of the students towards Physical Education course and their belonging to school feelings are in high levels. It has been reached that the students' attitude towards Physical Education course differentiates in terms of gender, school type and having position in school teams and their belonging to school does in terms of gender, grade level and school type. It has also been detected that there is a positive and medium level relation between the attitude towards Physical Education Course of the students and the general of the Belonging to School Scale and the dimension of the feeling of belonging to school; but a negative and meaningful relation in low levels between the attitude towards Physical Education course and being rejected. One other result of the research is that the attitude towards Physical Education course is a meaningful predictor of the belonging to school feeling and fear of getting rejected. The suggestions developed about the outcome of the research have been stated at the final part of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumu ile okula aidiyet duygusu arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between high school students' attitude towards physical education and sports lesson and their sense of belonging to school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-06-05
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSense of belonging
dc.identifier.yokid10334212
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid707920
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess