Show simple item record

dc.contributor.advisorGenceli, Mehdi
dc.contributor.authorAlemdar Aydın, Serap
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:42Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:42Z
dc.date.submitted2023-05-16
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741704
dc.description.abstractBu çalışmada Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı yazarı Yaşar Kemal'in tiyatroya uyarlanmış beş eseri incelenmiştir. Eserlerin telif ve uyarlama metinleri karşılaştırılmıştır. Bu metinlerden yararlanarak liselerde uygulanacak olan Tasarım ve Beceri Atölyeleri kapsamında yapılacak yaratıcı yazarlık çalışmalarına destek olmak amaçlanmaktadır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde problem tespiti yapılmış, ikinci bölümde ise yönteme dair bilgiler verilmiştir. Ardından Türk edebiyatında tiyatronun gelişimi ve uyarlamanın kaynağı hakkında araştırma yapılmıştır. Dördüncü bölümde çalışma sonunda elde edilen bulguların değerlendirilmesi yapılmıştır. Beşinci bölümde yaratıcı yazarlık hakkında bilgiler verilmiştir. Liselerde ders dışı egzersiz çalışmaları kapsamında yapılacak olan yaratıcı yazarlık çalışması için yıllık plan oluşturulmuştur. Yaşar Kemal'e ait olan Teneke adlı eser, sekiz kişilik öğrenci grubu ile birlikte tiyatro metnine dönüştürülmüştür. Sonuç bölümünde genel yargılara varıldıktan sonra çalışma süresince faydalanılan kaynaklar, kaynakça başlığı altında gösterilmiştir. Ortaöğretim kademesinde görev yapan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri ile yazılı görüşme yapılmıştır. Görüşme formları tezin son kısmında yer almaktadır.Anahtar kelimeler: Türk Tiyatrosu, Yaşar Kemal, Yaratıcı Yazarlık
dc.description.abstractIn this study, five works of Yaşar Kemal, who was the author of Turkish Literature in the Republic Period, were analyzed. Copyright and adaptation texts of the works were compared. By using these texts, it is aimed to support the creative writing activities to be carried out within the scope of Design and Skill Workshop to be applied in high schools. The study consists of six chapters. In the first part, the problem was determined and in the second part the information about the method was given. Then, the research on the development of theater and the source of adaptation in Turkish literature was conducted. In the fourth chapter, the findings of the study were evaluated. In the fifth chapter, information about creative writing is given. An annual plan has been developed for creative writing to be carried out within the scope of extracurricular exercises in high schools. The work titled Teneke, which belongs to Yaşar Kemal, was translated into theatrical text with a group of eight students. After concluding general judgments, the sources used during the study are shown under the bibliography title. A written interview was conducted with the teachers of Turkish Language and Literature at secondary level. The interview forms are in the last part of the thesis.Keywords: Turkish Theater, Yasar Kemal, Creative Writingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYaşar Kemal'in tiyatroya uyarlanmış eserleri üzerinden liselerde tasarım ve beceri atölyesi kapsamında yaratıcı yazarlık eğitimi
dc.title.alternativeCreative writing education in Yasar Kemal's design and skill workshop in high school through the works adapted to the theater
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-05-16
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmLiterature education
dc.subject.ytmKemal, Yaşar
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmTheater plays
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmAuthorship
dc.subject.ytmNew Turkish literature
dc.identifier.yokid10304819
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid681869
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess