Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ali
dc.contributor.authorYıldırım, İrem
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:42Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:42Z
dc.date.submitted2023-07-19
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741703
dc.description.abstractÇok kültürlülük, birçok ülkede olduğu gibi bizim ülkemizde de yer alan bir durumdur.Bu nedenle çok kültürlü eğitim öğrencilere verilmeli mi, verilmemeli mi ya da verilmeliise nasıl verilmelidir gibi konular cevap arayan sorulardandır. Bu nedenle bu çalışmadaSosyal Bilgiler öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime bakış açıları incelenmiştir. Buaraştırmada, Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime bakış açılarınıbelirlemek amaçlanmıştır. Şu sorulara cevap aranmıştır:1. Türkiye'deki Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime bakış açılarınasıldır?2. Türkiye'de yer alan Sosyal Bilgiler öğretmenlerine göre öğrencilerin çok kültürlüeğitim sistemine entegre süreci nasıl gerçekleştirilebilir?Nitel araştırma tasarımı kullanılarak yapılan araştırmada, çok kültürlü eğitim alanında,sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır.Sosyal bilgiler öğretmenlerin bir kısmının çok kültürlü eğitimi tam olaraktanımlayamadığı saptanmıştır. Bu bulgular araştırmanın olumsuz yönünügöstermektedir. Ancak genel itibariyle çok kültürlülüğün yaşadığımız coğrafyadankaynaklı bir durum olduğunu ve çok kültürlü eğitimin verilmesi gerekliliği yönünde biruzlaşım vardır. Çok kültürlü eğitimin uygulanışında karşılaşılan sorunlar da toplananveriler arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractMulticulturalism takes a part in our country like other countries. Because of that weare faced with a lot of questions like if it's possible to teach multicultural lessons orhow to teach these. This study examine the perspective from teachers of the sociologyeducation program and their lesson plan. The problems which are found during theimplementation of the multicultural education the between the collected results.This study will find out the point of view of the sociology education teachers. Thestudy which was made with the design of nitel will answer us following questions:1. How is the point of view of the sociology education teachers in Turkey to the topicof multicultural education?2. How will be the integrated process of the students to the multicultural education?The study which is made with the design of Nitel shows that a lot of teachers cannotdefine multicultural education and therefore they do not know if it is included in thesociology lesson plan or not.These findings shows the negative aspect of the study.İn general it exists a mediationand it is a must to teach multicultural lessons.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin çok kültürlü eğitime bakış açıları
dc.title.alternativeThe point of view of the sociology education teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-07-19
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmEducation thought
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10280879
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid717076
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess