Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin Huysal, Ayşegül
dc.contributor.authorKara, Uğur
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:16Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:16Z
dc.date.submitted2023-04-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741641
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerin hızla artması sonucu internet teknolojisi, buna bağlı olarak bankacılık alanında da internet bankacılığı tüm dünyada yaygın bir kullanıma kavuşmuştur. İnternet bankacılığı kullanan banka müşterilerinin üçüncü kişilerin internet bankacılığı yoluyla haksız müdahalelerine maruz kalabildikleri sıklıkla görülmektedir. Bankalar ile müşterileri internet bankacılığı yoluyla gerçekleştirilen bu eylemler nedeniyle hukuki açıdan uyuşmazlık yaşayabildiğinden internet bankacılığına üçüncü kişilerin haksız müdahalesi nedeniyle bankaların sorumluluklarının tespiti ve bankaların özen yükümlülüklerinin çerçevesinin çizilmesi önem kazanmaktadır. Bu nedenle tezde internet bankacılığında bankaların özen yükümlülüğü, bankaların ve hesap sahiplerinin internet bankacılığından doğan yükümlülükleri ile hesap sahiplerinin bankalara karşı başvurabilecekleri hukuki yolların neler olduğu üzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler: Banka, İnternet Bankacılığı, Özen, Sorumluluk, Vekilin Özen Yükümlülüğü
dc.description.abstractIn line with internet technology, online banking have gained widespread use all over the world with the rapid increase in technological developments. It is usually observed that bank customers who use internet banking are exposed to illegal intervention by third parties through online banking. Since banks and their customers may have legal disputes because of these actions that were carried out through online banking, determining the responsibilities of banks and outlining the duty of care of banks due to the illegal intervention of third parties in internet banking is important. Accordingly, in this thesis, banks duty of care in online banking, the obligations of banks and account holders arising from online banking and legal procedures to be followed by account holders against banks are discussed.Keywords: Bank, Online Banking, Care, Responsibility, The Attorney's Duty of Careen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleİnternet bankacılığında bankaların özen yükümlülüğü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-04-28
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmElectronic banking
dc.subject.ytmLegal responsibility
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDue diligence
dc.subject.ytmObjective care
dc.identifier.yokid10305274
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677790
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineÖzel Hukuk Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess