Ortaokul matematik öğretim programlarının matematiksel iletişim becerileri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tunca Güçlü, Nihal | |
dc.contributor.author | Öztaş, Emine Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:14Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:14Z | |
dc.date.submitted | 2023-05-17 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741637 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, ortaokul matematik dersi öğretim programlarının matematiksel iletişim becerileri açısından incelenmesidir. Bu bağlamda ortaokul matematik öğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutları matematiksel iletişim becerileri açısından incelenmiş ve tüm boyutların matematiksel iletişim becerilerinin gelişimine hizmet etme durumları belirlenmiştir.Çalışmada, ortaokul matematik dersi öğrenme kazanımları amaç boyutuna, programın ders kitabı metinleri içerik boyutuna, MEB yayınevine ait matematik ders kitabındaki öğrenme etkinlikleri öğrenme öğretme süreci boyutuna, ders kitaplarındaki ünite değerlendirme soruları ise ölçme değerlendirme boyutuna yönelik veri kaynaklarını oluşturmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi ile gerçekleştirilmiş olup, matematiksel iletişim becerilerinin programın tüm boyutlarındaki düzeyinin incelenmesine yönelik araştırmacı tarafından rubrik geliştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, ortaokul matematik öğretim programının matematiksel iletişim becerilerinin gelişimine hizmet etme durumu açısından yetersiz olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar bağlamında ortaokul matematik öğretim programlarının matematiksel iletişim becerileri açısından yeniden düzenlenmesi ve geliştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to examine the middle school mathematics curriculum in terms of mathematical communication skills.In this context, the purpose, content, learning-teaching process and measurement-evaluation dimensions of secondary school mathematics curriculum were examined in terms of mathematical communication skills.In the study, middle school mathematics lesson learning outcomes are data sources for the purpose dimension, the learning areas specified in the program to the content dimension of the program, the learning activities in the mathematics textbook to the learning-teaching process dimension, and the unit evaluation questions in the textbooks to the measurement and evaluation dimension. The study was carried out with document analysis, which is one of the qualitative research methods, and a rubric was developed by the researcher to examine the level of mathematical communication skills in all dimensions of the program.As a result of the analysis of the data, it is seen that the middle school mathematics curriculum is insufficient in terms of mathematical communication skills. In the context of these results, the need to reorganize and develop secondary school mathematics curriculum in terms of mathematical communication skills arises. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul matematik öğretim programlarının matematiksel iletişim becerileri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of middle school mathematics teaching programs in terms of mathematical communication skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-05-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metacognitive skills | |
dc.subject.ytm | Listening skill | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Speaking skills | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Mathematical communication model | |
dc.identifier.yokid | 10294859 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 697598 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |