Okulda şiddet haberlerinin medya temsillerine ilişkin bir nitel araştırma
dc.contributor.advisor | Yaylacı, Ali Faruk | |
dc.contributor.author | Kasım, Emre | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:13Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:13Z | |
dc.date.submitted | 2022-01-24 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741634 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, okullarda yaşanan şiddet olaylarının medya temsilleri inceleyennitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi kullanılarakoluşturulmuştur. Bu doğrultuda en fazla tiraja sahip 3 gazete seçilerek gazetelerininternet haber sitelerinde arama motorlarına anahtar kelimeler yazılarak elde edilen2015-2021 dönemine ait 110 farklı haber incelenmiştir. Çalışma grubunu oluşturanhaberler içerik analizine göre kategorize edilerek eleştirel söylem analizi bağlamındayorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları en çok şiddet haberiyle karşılaşılan kademeninilköğretim kademesi olduğuna ve en fazla görülen şiddet haberi türlerinin fiziksel vecinsel şiddet olduğuna işaret etmektedir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Söylem Analizi, Haber Çözümlemesi, Medya Temsili,Okulda Şiddet, Okulda Şiddet, Okulda Taciz, Şiddet | |
dc.description.abstract | This study is a qualitative research examining media representations ofviolence in schools. The study group of the research was formed by using purposivesampling method. Accordingly, 3 newspapers with the highest circulation were selectedand 110 different news from the period of 2015-2021, which were obtained by typingkeywords into the search engines on the internet news sites of the newspapers, wereanalyzed. The news that make up the study group was categorized according to contentanalysis and interpreted in the context of critical discourse analysis. The findings of thestudy indicate that the level where the news of violence is encountered the most is theprimary education level and that the most common types of news about violence arephysical and sexual violence.Keywords: Critical Discourse Analyze, Harassment at School, Media Representation,News Analysis, Violence at School, Violence at School, Violence | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okulda şiddet haberlerinin medya temsillerine ilişkin bir nitel araştırma | |
dc.title.alternative | Media representations of school violence news a qualitative research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-01-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10295071 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 706316 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |