2D ve 3D destekli modellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Zorlu, Yusuf | |
dc.contributor.author | Dinç Bilgin, Sümeyye | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:10Z | |
dc.date.submitted | 2023-03-06 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741629 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesinde 2D ve 3D desteklimodellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve 21.yüzyılbecerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ege Bölgesi'nde yer alan bir devlet ortaokulunun 7.sınıfında öğrenim gören 43 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubu 22öğrenci (9 kadın ve 13 erkek) ve kontrol grubu 21 öğrenciden (9 kadın ve 12 erkek)oluşmaktadır. Araştırmada; `Akademik Başarı Testi (ABT)` ve `21. YüzyılBecerileri Ölçeği (YBÖÖ)` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ölçeklerdenelde edilen verilere betimsel ve kestirimsel istatistik analizleri yapılmıştır.Çalışmanın sonucunda deney ve kontrol gruplarında uygulanan ABT'lerden eldeedilen bulgulara göre, deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarınınkontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarılarına göre daha iyi geliştiğisonucuna varılmıştır. Bu sonuca göre deney grubunda uygulanan 2D ve 3D desteklimodellemeye dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin `Saf Maddeler veKarışımlar` ünitesindeki bilgileri öğrenmelerinde etkili olduğu söylenebilir.YBÖÖ'lerinden elde edilen bulgulara göre deney grubundaki öğrencilerin 21.yüzyıl becerilerinin kontrol grubundaki öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerine göredaha iyi geliştiği sonucuna varılmıştır. Deney grubunda uygulanan 2D ve 3Ddestekli modellemeye dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin 21. yüzyılbecerilerini geliştirmede etkili olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda fen bilimleridersi kapsamında 2D ve 3D destekli modellemeye dayalı öğretim yönetimiuygulanmalarının ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine ve akademikbaşarılarına olumlu yönde etki gösterdiği saptanmıştır. Fen bilimleri dersikapsamında ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları 2D ve 3D uygulamalarladesteklenip geliştirilebilir ve 21. yüzyılın becerileri bireylere kazandırılabilir.Anahtar kelimeler: Animasyon, arttırılmış gerçeklik, 21. yüzyıl becerileri,2d ve 3d uygulamalar, fen bilimleri eğitimi, modellemeye dayalı öğretim, simülasyon | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the effect of teaching based on 2D and 3D supported modeling on `Pure Substances and Mixtures` on the 21st century skills and academic achievement of secondary school seventh grade students. The sample of the study is 43 secondary school students in the 7th grade of a public secondary school in the Aegean Region in the 2019-2020 academic year. The experimental group consists of 22 students (9 females and 13 males) and the control group consists of 21 students (9 females and 12 males). In the research; the `Academic Achievement Test (AAT)` and `21st Century Skills Scale (TCSS)` were used as data collection tools. Descriptive and predictive statistical analyses were performed on the data obtained from the scales. As a result of the study, it was concluded that the academic achievement of the students in the experimental group improved better than the academic achievements of the students in the control group, according to the findings obtained from AATs applied in the experimental and control groups. According to this result, it can be said that the teaching method based on 2D and 3D supported modeling applied in the experimental group was effective in students learning the information in the `Pure Substances and Mixtures` unit. According to the findings obtained from the TCSS, it was concluded that the 21st century skills of the students in the experimental group improved better than the 21st century skills of the students in the control group. It can be said that the teaching method based on 2D and 3D supported modeling applied in the experimental group is effective in developing students' 21st century skills. Accordingly, it was determined that the implementation of 2D and 3D supported modeling based teaching management within the scope of the science course had a positive effect on the 21st century skills and academic achievements of middle school students. Within the scope of the science course, the academic achievements of secondary school students can be supported and improved with 2D and 3D applications and the skills of the 21st century can be acquired for individuals.Keywords: Animation, augmented reality, 21st century skills, 2D and 3D applications, modeling based teaching, science education, simulation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2D ve 3D destekli modellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of 2D and 3D aided modeling based teaching on students' academic achievement and 21st century skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-03-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | 21. century | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Simulation | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Two dimensional modelling | |
dc.subject.ytm | Model based teaching | |
dc.subject.ytm | Three dimensional modelling | |
dc.subject.ytm | Augmented reality | |
dc.identifier.yokid | 10229346 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 673427 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |