Show simple item record

dc.contributor.advisorBartan, Murat
dc.contributor.authorÖzel, Funda
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:10Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:10Z
dc.date.submitted2023-04-28
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741628
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 48-72 aylık okul öncesi eğitimlerine devam eden çocukların; sosyal beceri, problem davranış ve mizaç özellikleri arasındaki ilişkiyi uygulanan ölçekler ile incelemektir. Bu amaçla Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği ve Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Kütahya il merkezinde bulunan ve MEB'e bağlı bağımsız anaokullarına devam eden, 48-72 ay arasındaki çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni çocukların sosyal becerileri, problem davranışları ve mizaçları iken araştırmanın bağımsız değişkeni çeşitli demografik özelliklerdir.Elde edilen araştırma verilerinin çözümlenmesinde ve yorumlanmasında, SPSS analiz programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeğinin alt boyutlarına, Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği ve alt boyutlarına verdikleri yanıtlara ilişkin puanların orta ve orta-yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırmada, cinsiyet, yaş, aile gelir durumu ile ebeveyn eğitim durumu gibi bazı değişkenlerin, çocukların; sosyal becerileri, mizaçları ve problem davranışları üzerinde etkili olduğu bulgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Mizaç, okul öncesi eğitim, sosyal beceri, problem davranış
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between social skills, problem behaviors and temperaments characteristics of 48-72 months old attending preschool education children with applied scales. For this purpose, the Preschool and Kindergarden Behavior Scales and the Short Temperament Scale for Children were applied. The research was designed in the relational survey model. The study group consists of children aged 48-72 months, who are in the city center of Kutahya in the 2019-2020 academic year and attending independent kindergartens affiliated to MEB. While the dependent variable of the study is social skills, problem behaviors and temperaments of children, the dependent variables of the study are various demographic characteristics.SPSS analysis program were used to analyze and interpret the research data. According to the results of the study, it was found that the scores of the participants on the sub-dimensions of the Short Temperament Scale for Children, the Preschool and Kindergarten Behavior Scales and sub-dimensions were medium and medium-high. It was found in the conducted research that, the variables such as gender, age, family income and parental education status have an effect on the childrens' social skills, temperaments and problem behaviors.Keywords: Temperament, preschool education, social skill, problem behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların sosyal beceri, problem davranış ve mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the relationship between social skills, problem behavior and temperament characteristics of 48-72 months old attending preschool education children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-04-28
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmTemperament
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid10294907
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid677767
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess