İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri başarılarının yordanması
dc.contributor.advisor | Demir, Metin | |
dc.contributor.author | Ada, Özge | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:09Z | |
dc.date.submitted | 2022-01-24 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741626 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı tutum, motivasyon, öz yeterlik inancı, cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi ve öğretmen değerlendirme puanının ilkokul öğrencilerinin fen başarısını yordama düzeyini incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Kütahya il merkezinde öğrenim gören 545 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve onların sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Fen Bilimleri Tutum Ölçeği (FBTÖ), Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği (FÖYMÖ), Fen Bilimleri Dersi Öz Yeterlik Ölçeği (FBÖYÖ), Öğretmen Değerlendirme Formu ve 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz dönemi fen bilimleri 1. ve 2. yazılı sınav notları kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular, fene yönelik başarı ile tüm değişkenler arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğunu ve analize dahil edilen yordayıcı değişkenlerin birlikte, fen başarısına ilişkin toplam varyansın %51'ini açıkladığını göstermiştir. Ayrıca cinsiyet, motivasyon, öz yeterlik inancı ve öğretmen değerlendirme puanının fen başarının anlamlı yordayıcıları olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate attitude, motivation, self-efficacy belief; gender, parental education level and teacher evaluation score the level of predicting the science achievement of primary school students. The study group of this research, in which the relational screening model was used, consists of 545 primary school 4th grade students and their classroom teachers studying in the central district of Kütahya. As a data collection tool, Personal Information Form, Science Attitude Scale (SAS), Motivation Scale for Learning Science (MSLS), Science Course Self-Efficacy Scale (SCSS), Teacher Evaluation Form and 2019-2020 academic year fall term 1st and 2nd written science exam grades were used. Pearson Product Moments Correlation and Multiple Linear Regression Analysis were used in the analysis of the data. The findings showed positive significant correlations found to be between science achievement and all independent veriable and the predictive veriables included in the analysis together explained 51% of the total variance in science course achievement scores. In addition, it was found that gender, motivation, self-efficacy beliefs and teacher evaluation score were significant predictors of science achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri başarılarının yordanması | |
dc.title.alternative | Predicting of science achievement of primary school 4th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-01-24 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10293413 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 706314 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |