Okuma üzerine kurgulanmış görsellerin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Topçuoğlu Ünal, Fulya | |
dc.contributor.author | Demirtaş, Ceren | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:09Z | |
dc.date.submitted | 2022-08-15 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741625 | |
dc.description.abstract | Bireyin ana dili becerilerinden biri olan okuma çok yönlü bir gelişim ve değişim arz etmektedir. Okuma becerisi alanında ele alınan konuların başında, günümüzde problem teşkil eden okuma alışkanlığı yer almaktadır. Okuma alışkanlığı bireyin okumayı sistematik biçime getirmesi, devamlı yaptığı bir davranış hâline dönüştürmesidir. Gerek sosyal medyada gerek kamuda olmak üzere birçok yerde okumanın önemini vurgulayan, okumaya motive eden, güdüleyen ve okumanın faydalarını gösteren görsellerle karşılaşılmaktadır. Bu görsellerin bireyler üzerinde bıraktığı etki ve bireylerin görseller hakkındaki duygu- düşünceleri, görüşleri bilinmemektedir. Araştırmanın amacı okuma üzerine kurgulanmış görsellerin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Bu çalışma alanyazına, öğrenci ve öğretmenlere katkı sağlaması ve okuma üzerine önerilen görsellerin değerlendirilmesiyle, okumak için etkili olabilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2020- 2021 eğitim- öğretim yılında, Uşak ili devlet ortaokullarında öğrenim gören ortaokul öğrencileri ve okullarda çalışmakta olan Türkçe öğretmenleridir. Katılımcılar gönüllülük esasıyla seçilmişlerdir. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Çalışmada Türkçe ders kitaplarında okuma üzerine kurgulanan görseller kullanılmıştır. Görsellerin seçiminde uzman görüşüne başvurulmuştur, öncesinde pilot uygulama yapılmıştır. Formda öğrenci ve öğretmenlerin sunulan görseller hakkında okuma becerisine yönelik düşünceleri sorulmuş, kendilerinin de etkileyici bir görsel betimlemeleri ve çizmeleri istenmiştir. Ayrıca bir ayda kaç tane kitap okudukları, okumayı sevdirmek için neler yapılması gerektiği ve ders kitaplarındaki okuma metinleriyle ilgili görüşleri alınmıştır. Veriler betimsel analiz ve içerik analiziyle yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda en çok etkilenilen görseller listelenmiştir. Görsellerin okuma alışkanlığı kazandırmada önemli olduğu görüşüne ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Alışkanlığı, Okuma Görselleri, Öğrenci- Öğretmen Görüşleri, Türkçe Ders Kitapları | |
dc.description.abstract | Reading that is one of the mother tongue skills of an individual supplies multifaceted development and changing. Reading Habit which causes problems today comes first in the matters in hand. Reading habit is that individual turns reading into a systematic form and makes it as behaviour made by her/him regularly. We come across images that emphasize the importance of reading and direct to reading and show the uses of reading in either social media or public. It is not known the effects of these images on individuals and the individuals' ideas and views and feelings about these images. The purpose of the research is the evaluation of images fictionalizated on reading in line with the views of students and teachers. This study has an importance of being effective for reading by contribution to litarature, and students and teachers, and evaluations of images edited on reading. In the research, scanning method was used. The participants of the study are Turkish teachers who can learn and work in secondary schools in the state secondary schools of Uşak in the academic year 2020-2021. The participants had been chosen on a volunteer basis. Images based on reading in Turkish textbooks were used in the study. Data of the research have been collected in the form of semi-structured interview. Questions and images used on the form are provided for expert advice. In the form, students and teachers were asked to comment on reading skills about the presented images, and they were asked to depict and draw an impressive visual. In addition, their views on how many books they read in a month, what should be done to like reading and the reading texts in the textbooks were taken. The data and the contents have been commented by descriptive analysis method. In the end of the study, the best effective images were listed. It has been reached that visuals motivate students and teachers positively.Keywords: Reading, Reading Habit, İmages of Reading, Views of Students and Teachers, Turkish Textbooks | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okuma üzerine kurgulanmış görsellerin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of reading fiction images in accordance with student and teachers' views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-08-15 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading habit | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Visual reading | |
dc.subject.ytm | Visuals | |
dc.identifier.yokid | 10292647 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 634945 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |