Okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların prososyal ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bartan, Murat | |
dc.contributor.author | Gencer, Rabia | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:04Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:04Z | |
dc.date.submitted | 2022-05-16 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741614 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 60-72 aylık okul öncesi eğitimlerine devam eden çocukların; prososyal davranışları ve oyun davranışları ile bu davranışların aralarındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırma ilişkisel tarama modeli benimsenerek desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Kütahya il merkezinde bulunan ve MEB'e bağlı resmi anaokullarına devam eden, 60-72 ay arasındaki 300 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, `Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği-Öğretmen Formu ve `Okul Öncesi Prososyal Davranış Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre; akran oyun davranışlarının cinsiyet, yaş, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, kardeş sayısı, aile gelir durumu ve daha önce okul öncesi eğitim alma durumu değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmaya katılan çocukların prososyal becerileri incelendiğinde; prososyal becerilerin cinsiyet ve daha önce okul öncesi eğitim alma durumu değişkenine göre istatiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterirken yaş, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, kardeş sayısı, aile gelir durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise çocukların prososyal davranışları ile oyun etkileşimi davranışları arasında pozitif yönde, oyunun bozulması davranışları arasında negatif yönde ve prososyal davranışları ile oyundan kopma davranışları arasında negatif yönde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, prososyal davranış, oyun davranışı | |
dc.description.abstract | This research was carried out to examine the prosocial behaviors and play behaviors of 60-70 months-old children attending pre-school education and the relationship between these behaviors. For this purpose, the research was designed by adopting the relational screening model. The sample of the study consists of 300 children aged 60-72 months, who attend official kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in the city center of Kütahya in the 2021-2022 academic year. In the study, `Penn Interactive Peer Play Scale-Teacher Form` and `Preschool Prosocial Behavior Scale` were applied. According to the results of the research; It has been determined that peer play behaviors differ according to the variables of gender, age, education level of parents, profession of parents, number of siblings, family income status and previous pre-school education status. When the prosocial skills of the children participating in the study were examined, it was determined that while prosocial skills showed a statistically significant difference according to the variable of gender and previous pre-school education; it did not show a significant difference according to the variable of age, parental education level, parental profession, number of siblings, and family income status. Another result of the study is that there is a positive relationship between children's prosocial behaviors and play interaction behaviors, a negative relationship between play disruption behaviors, and a negative relationship between prosocial behaviors and game withdrawal behaviors.Keywords: Preschool education, prosocial behavior, play behavior | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların prososyal ve oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the relationship between prosocial and play behaviors of 60-72 months-old children continuing preschool education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-05-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10294780 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 714992 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |