Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin tür temelli yazma modeline göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Karakuş Tayşi, Esra | |
dc.contributor.author | Atli, Berna | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:34:03Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:34:03Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-25 | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741611 | |
dc.description.abstract | Dil öğretiminin en önemli yapı taşlarını dil becerileri oluşturmaktadır. Dil becerilerinin yeterli düzeyde kazanılması yalnızca günlük hayattaki kullanımlarıyla mümkün olmamaktadır. Bu nedenle doğumdan itibaren tüm bireylerin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerileri için farklı çaba ve emek harcanarak geliştirilmesi gerekmektedir. Dil becerilerinden yazma becerisinin daha karmaşık bir süreci içerdiği göz önünde bulundurulursa öğrencilerin yazma becerisini doğru bir biçimde kazanmaları ve bireysel olarak yönetebilmeleri için uygun öğretim etkinlikleriyle bu beceri üzerine çalışmaları, beceriyi pekiştirecek uygulamalar yapmaları gerekmektedir. Bu nedenle yazma becerisi tüm sınıf düzeylerinde öğretmen rehberliğinde çeşitli öğretim etkinlikleri aracılığıyla geliştirilmelidir. Tür temelli yazma modelinin hem güncel hem öğrenci odaklı bir model olması kullanım alanını gün geçtikçe genişletmektedir. Bu bağlamda modelin günümüzde öğrencinin en fazla etkileşim içinde olduğu ders kitaplarındaki etkinliklerle ne kadar ilişkilendirilebileceğinin analizi ihtiyaç haline gelmiştir. Çalışmanın amacı, Türkçe ders kitaplarında yer alan yazma etkinliklerinin tür temelli yazma modeline ve Türkçe Öğretim Programındaki yazma kazanımlarına uygunluğunun incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan ölçütlerle örneklemi oluşturan ortaokul Türkçe MEB ders kitaplarında bulunan 265 yazma etkinliği nitel doküman analizi yöntemiyle incelenip yorumlanmıştır. Ders kitaplarından elde edilen veriler bulgular bölümünde betimsel analiz yöntemiyle sistemli olarak ortaya konulmuş, analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda tür temelli yazma modelinin tüm aşamalarına ders kitaplarında neredeyse hiç yer verilmediği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | It consists of language, which constitutes the most important building blocks of language education. Due to the acquisition of language countries at a sufficient level, the acquired ones are not in their use. Starting from this training, all examination should be read with different effort and effort for reading, speaking and writing. In order for them to be able to manage the development skills from linguistics as obtainable without reviewing a more comprehensive development process, they need to train appropriately and make practices that will enable development. These development skills should be developed through guided education and training at all educational levels.The genre-based model is both a current and everyday model. Regarding the events that may occur in the events that may occur within this model, the development that can be resolved may occur.The purpose of writing the field is to study the various writing model of field writing teaching in textbooks and the achievements of the Turkish curriculum. Fine interpretation with qualitative analysis of 265 readings in secondary school Turkish MEB textbooks using the measurement method sent for this purpose.The educational approach obtained from the textbooks was systematically put, analyzed and interpreted with the descriptive method. It was stated that for the first time, all stages of the based writing models of the research were not included in the textbooks. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin tür temelli yazma modeline göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of activities in Turkish textbooks according to genre-based writing model | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-07-25 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scientific text | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Four language skills | |
dc.subject.ytm | Narrative text | |
dc.subject.ytm | Story writing | |
dc.subject.ytm | Reading texts | |
dc.subject.ytm | Reading-writing activity | |
dc.subject.ytm | Reflective writing | |
dc.identifier.yokid | 10292934 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 731123 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |