Show simple item record

dc.contributor.advisorEr Türküresin, Hafize
dc.contributor.authorEkserin, Emre
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:02Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:02Z
dc.date.submitted2023-03-02
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741609
dc.description.abstractBu araştırmada, sosyal bilgiler öğretiminde üç boyutlu yazıcı kullanımının beşinci sınıf öğrencilerinin motivasyon, tutum ve başarılarına olan etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ön-test son-test eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Kütahya il merkezindeki bir devlet okulunda bulunan elli iki öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada kontrol grubu (N=26) ve deney grubu (N=26) belirlenmiştir. Araştırma uygulamaları, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde `Kültür ve Miras` öğrenme alanında bulunan `Geçmişe Yolculuk` ünitesinde dört hafta ve on ders saati içinde tamamlanmıştır. Araştırmanın verileri Tahiroğlu ve Aktepe (2015) tarafından geliştirilen `4. Ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği`, Çetinkaya ve Hatay Uçar (2019) tarafından geliştirilen `Sosyal Bilgiler Dersi Tutum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `İlkçağ Uygarlıkları Konusu Başarı Testi` kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerden ve Mann-Whitney U testinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, üç boyutlu yazıcıdan elde edilen öğretim materyallerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılmasının, ortaokul beşinci sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin derse yönelik motivasyon ve başarıları üzerinde anlamlı düzeyde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin tutum puanları ise uygulama sonucunda olumlu yönde artış gösterse de bu artış anlamlı düzeyde değildir.Anahtar Kelimeler: Başarı, Motivasyon, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Tutum, Üç Boyutlu Yazıcı
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the effect of using three dimensional printers in social studies teaching on the motivation, attitude and success of fifth grade students. The research was carried out using a quasi-experimental design with pre-test post-test paired control group design, which is one of the quantitative research methods. The study group of the research consists of fifty two students in a public school in the city center of Kütahya. Control group (N=26) and experimental group (N=26) were determined in the study. Research applications were completed in four weeks and ten course hours in the `Journey to the Past` unit in the `Culture and Heritage` learning area in the fifth grade social studies course of the 2022-2023 academic year. The data of the research were collected using the `4th and 5th Grade Social Studies Course Motivation Scale` developed by Tahiroğlu and Aktepe (2015), the `Social Studies Course Attitude Scale` developed by Çetinkaya and Hatay Uçar (2019) and the `Ancient Civilizations Achievement Test` created by the researcher. In the analysis of the data obtained, descriptive statistics and Mann-Whitney U test were used. According to the results of the analysis, it has been determined that the use of the teaching materials obtained from the three dimensional printer in the social studies course has a significant positive effect on the motivation and success of the students studying at the fifth grade level of secondary school. Although the students' attitude scores increased positively as a result of the application, this increase was not at a significant level.Keywords: Attitude, Motivation, Social Studies Teaching, Success, Three Dimensional Printeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretiminde 3D yazıcı kullanımının öğrencilerin motivasyon, tutum ve başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using 3D printer in social studies education on students' motivation, attitude and success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-03-02
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmFilament
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmNozzle
dc.subject.ytmPolylactic acid
dc.subject.ytmPolymers
dc.subject.ytmPrototype
dc.subject.ytmResin
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTinkercad
dc.identifier.yokid10330531
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid777182
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess