Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Metin
dc.contributor.authorCan, Enes
dc.date.accessioned2023-09-22T12:34:01Z
dc.date.available2023-09-22T12:34:01Z
dc.date.submitted2022-11-23
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741607
dc.description.abstractFen bilimleri dersinde uygulanan öğretim yöntemi ve tekniklerin yoğun olarak 'Probleme Dayalı Öğrenme, 'İşbirlikli Öğrenme', 'Proje Tabanlı Öğrenme' ve başlıklarında toplandığı görülmektedir. Bu üç yöntemin fen bilimleri dersindeki akademik başarıya olan etkilerini görmek adına, birden çok çalışmanın verileri meta-analiz yöntemiyle birleştirilerek etki büyüklükleri hesaplanmaya çalışılmıştır. Literatür taraması sonucunda ulaşılan; İşbirlikli Öğrenme yönteminde 31 çalışma, Proje Tabanlı Öğrenme yönteminde 19 çalışma ve Probleme Dayalı Öğrenme yönteminde 24 çalışma meta-analiz çalışmasına dahil edilmiştir. Probleme dayalı öğretimin akademik başarıya olan etkisinin incelendiği aşamada meta-analize dahil edilen 24 çalışmaya ait 24 etki büyüklüğü değeri hesaplanmıştır. Buna göre hesaplanan en küçük etki büyüklüğü değeri 0,204 ve en büyük etki büyüklüğü değeri 3,542'dir. Bu etki büyüklüğü (Cohen J. , 2007) sınıflamasına göre oldukça yüksek bir genel etkidir. İşbirliğine dayalı öğretimin akademik başarıya olan etkisinin incelendiği aşamada meta-analize dâhil edilen 31 araştırmanın sonucuna bağlı olarak ait 31 etki büyüklüğü hesaplanmıştır. Bu değerlerden 31'i de pozitif değerdir. Buna göre hesaplanan en büyük etki büyüklüğü değeri 2,835 ve en küçük etki büyüklüğü değeri ise 0,332'dir. Meta analize dâhil edilen 31 çalışmanın meydana getirdiği etki büyüklüğü d=1,026 (%95 güven aralığı (0,825-1,228) olarak bulunmuştur. Bu etki büyüklüğü Cohen, 2007'nin cetveline göre oldukça yüksek bir genel etkidir. Proje Tabanlı öğretimin akademik başarıya olan etkisinin incelendiği aşamada meta-analize dahil edilen 19 çalışmaya ait 19 etki büyüklüğü değeri hesaplanmıştır. Buna göre hesaplanan en küçük etki büyüklüğü değeri 0,332 ve en büyük etki büyüklüğü değeri 2,835'tir. Meta analize dâhil edilen 19 çalışmaya ait genel etki büyüklüğü ise d=1,034 (%95 güven aralığı 0,741-1,326) olarak çıkmıştır. Bu etki büyüklüğü (Cohen, 2007) sınıflamasına göre oldukça yüksek bir genel etkidir.
dc.description.abstractIt is seen that the teaching methods and techniques applied in the science course are concentrated in the titles of 'Problem-Based Learning', 'Collaborative Learning', 'Project-Based Learning' and so on. In order to see the effects of these three methods on academic success in science courses, the data of multiple studies were combined with the meta-analysis method to calculate the effect sizes. Reached as a result of the literature review; 31 studies in Cooperative Learning method, 19 studies in Project Based Learning method and 24 studies in Problem Based Learning method were included in the meta-analysis study. At the stage of examining the effect of problem-based teaching on academic achievement, 24 effect size values of 24 studies included in the meta-analysis were calculated. Accordingly, the smallest effect size value calculated is 0.204 and the largest effect size value is 3.542. This effect size is a rather high overall effect according to the classification (Cohen, 2007). At the stage of examining the effect of cooperative teaching on academic success, 31 effect sizes were calculated based on the results of 31 studies included in the meta-analysis. 31 of these values are positive values. Accordingly, the largest effect size value calculated is 2.835 and the smallest effect size value is 0.332. The effect size of the 31 studies included in the meta-analysis was found to be d=1.026 (95% confidence interval (0.825-1.228), which is a very high overall effect compared to Cohen, 2007's chart. At the stage of examining the effect of Project-Based Teaching on academic achievement, 19 effect size values of 19 studies included in the meta-analysis were calculated. Accordingly, the smallest effect size value calculated is 0.332 and the largest effect size value is 2.835. The overall effect size of the 19 studies included in the meta-analysis was d=1.034 (95% confidence interval 0.741-1.326). This effect size is a rather high overall effect according to the classification (Cohen J. , 2007)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri dersindeki yapılandırmacılık felsefesine dayalı öğretim yöntemlerinin akademik başarıya olan etkisi üzerine: Bir meta-analiz çalışması
dc.title.alternativeOn the effect of teaching methods based on the philosophy of constructionality in science classes on academic success: A meta-analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-23
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10233675
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid755034
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess