Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorDoğan Gül, Neslihan Dilara
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:27Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:27Z
dc.date.submitted2021-08-17
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741369
dc.description.abstractÇocuk kitabı çocuğun, okuma alışkanlığı edinmesi için görsel dünyasında yeralmasını belirleyen etkili bir araçtır. Çocuğun görsel ve yazılı kültürle iletişiminisağlayan çocuk kitabı, önemli bir kaynaktır. Kitaplar çocuğa, hayvan, doğa, insan veçocuk ilişkisi, gerçekliğini bulma, tanıma, anlama ve keşfetme olanağı yaratır. Çocuğuhayata ve dünyaya ortak eder. Çocukla hayat arasında ilişki kurar. Bu ortaklık,çocuğun duygu ve düşüncelerini biçimlendirir, önerilerini ve beğenilerini, değiştirir,olgunlaştırır. Masal, hikâye gibi anlatılardan oldukça etkilenen çocuklar, İllüstrasyonçizimler sayesinde hayal güçlerini ve bakış açılarını geliştirir. İllüstrasyonların Etkisiçocukları sosyal ve zihinsel açıdan tesir eder. Çocukların anlama dinleme ve becerileri,sözel anlatım gücü ve kendini anlatma özelliği kelime dağarcığı gibi yeteneklerinigeliştiren kitaplar, çocukların hayal dünyasını ve yaşam açısını da bağ kurar.Çocuklarda Psikolojik alanda renkler ve hareketli çizimler açısından büyük önem taşır.Renkleri tanıma ve renk seçme,4 yaşından sonra ortaya çıkar ve ruhsal olarakdeğerlendirilir. Yalnız çocukların kullandıkları renklerin 4 yaşından sonra bir anlamifade ettiği bilinmelidir. Görsellerde çocuklar hangi renklere ağırlık verdiklerine, ilgigösterdiklerine dikkat edilmelidir. Görseller ve çizim, kişinin yaşamı, zihinselgelişiminin göstergesi ve kendi diliyle ifade ediş biçimini olarak gösterilebilir. Gelişimkişinin hayatı boyunca geçirdiği uyumlu, düzenli, devamlı ilerlemeyi ve değişmeyiifade eden bir kavramdır. Çocukların düşünce biçimlerini yansıtıyor olmasıgörsellerinin en büyük önemidir. Dil gelişimi tam gelişememiş olsa dahi, görsel veçizim çocuklar için en kolay etkileşim ve iletişim aracıdır bu iki araç sayesinde çocukdış dünyayla arasındaki iletişimi gerçekleştirir. Çocuk Kitaplarında içerik ve görselözellikleriyle çocuğun ilgi duyduğu ve beğeni alanına girerek öncelikle çocukla doğalbir etkileşim ortamı yaratarak ve eğlenceli etkinlikler yaparak da yeni davranışlaröğretilebilir. Çocuk kitaplarında görsel ve çizilen karakterler, cinsiyetler arasındaki farkın bir eksiklik ya da üstünlük gibi algılanabileceği şekilde olaylar gelişmiştir.Cinsiyet ayrımcılığı içeren, çoğunlukla kız olarak çizilmiş özellikle meslekler alanındabilinçaltına erkeklerin daha üstün olduğuna dair düşünceler rastlanmıştır. Çocukların,kaynaklarda toplumsal ve sosyal cinsiyet kalıp yargıları ile karşılaşmaları, kız, erkekayrımını birçok yönden toplumun istediği gibi geleneksel bir şekilde öğrenmelerineneden olabilir. Çocuk kitaplardaki gelişim ve eğitim ile ilgili bilimsel ve doğrusalyaklaşımlar bilgideki hatalar ve sosyal cinsiyet kalıp kavramları öne çıkansonuçlardandır. Bu sonuçlarda cinsiyet ayrımı ve kavramı görsel etkisinde, kelimeanlam bütünlüğünde, eğitimde çok önem verilmedir.Anahtar Kelimeler: Görselli Çocuk Kitaplarının Özellikleri, Çocuk GelişimKitaplarındaki İllüstrasyonların Etkisi, Renklerin Önemi, Görsellerdeki UygunÇizimler, Çocuk Kitaplarının Eğitim ve Gelişim Açısından Etkisi
dc.description.abstractChildren's book is an effective article to take place in the visual world inorder to acquire reading habits. The children's book is an important resource for thechild to communicate with written and written culture. The books create applicationsfor the child, animal, nature, human and child relationship, finding, recognizing,understanding and discovering their reality. It makes the child a partner to the worldand the world. It establishes a relationship between the child and life. This partnershipshapes their thoughts and thoughts, changes their suggestions and likes, and maturesthem. Children who are highly influenced by fairy tales and stories, develop theirimaginations and perspectives thanks to illustration drawings. The Effect ofIllustrations affects children socially and mentally. The books that improve children'sskills such as comprehension, listening and skills, verbal expression power and selfexpression feature vocabulary, also connect children's imagination and life angle. It isvery important in terms of colors and animated drawings in the psychological field inchildren. Recognizing and choosing colors occurs after the age of 4 and is consideredspiritual. It should be known that the colors used by children alone mean somethingafter the age of 4. Attention should be paid to the colors that children concentrate onand show interest in the visuals. Visuals and drawing can be shown as an indicator ofa person's life, mental development and way of expression in his own language.Development is a concept that expresses the harmonious, regular, continuous progressand change that a person goes through throughout his life. It is the most importantthing that visuals reflect the thinking styles of children. Even if language developmentis not fully developed, visual and drawing are the easiest means of interaction andcommunication for children. Thanks to these two tools, the child communicates withthe outside world. With the content and visual features of the Children's Books, newbehaviors can be taught by creating a natural interaction environment with the child and by doing fun activities by entering the area of interest and appreciation of the child.The visual and illustrated characters in children's books have developed in such a waythat the difference between the genders can be perceived as a deficiency or superiority.Gender discrimination, mostly drawn as girls, especially in the field of professions,subconsciously thought that boys are superior. The fact that children encounter socialand social gender stereotypes in the resources may cause them to learn the distinctionbetween boys and girls in a traditional way, as the society wishes in many ways.Scientific and linear approaches to development and education in children's books,errors in knowledge and social gender pattern concepts are among the prominentresults. In these results, great importance is attached to the visual effect of genderdiscrimination and concept, word meaning integrity, and education.Keywords: Characteristics of Visual Children's Books, The Effect of Illustrations inChild Development Books, The Importance of Colors, Appropriate Drawings inImages, The Effects of Children's Books on Education and Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOkul öncesi kitaplardaki görsellerin çocuklar üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of visuals in preschool books on children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-08-17
dc.contributor.departmentGrafik Tasarım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic visual communication
dc.subject.ytmPhotographic illustration method
dc.subject.ytmIllustrated children books
dc.subject.ytmOpposite color theory
dc.identifier.yokid10312585
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631693
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess