Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Kenan
dc.contributor.authorKorkmaz, Dila
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:23Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:23Z
dc.date.submitted2021-05-10
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741357
dc.description.abstractSanayi devrimiyle önem kazanan tüketim kültürü zaman içerisinde toplumsal olarak ihtiyaçtan çok gereksinim haline gelmiştir. Zaman içerisinde değişen teknolojilerin ve gelişen küresel medyanın yarattığı tüketim olgusu, aslında bireylerin yaşam şekillerine uygun imajları tükettiği konusunda yaşam tarzı kavramının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Toplumsal süreçte bireylerin, ihtiyaç halindeki tüketim alışkanlığının sürekliliğini devam ettirmesi için yazılı basına önemli roller verilmiştir. Bu tez çalışmasında tüketim kültürü ve yaşam tarzı kavramları arasındaki etkileşim sonucu yaşam tarzı gazeteciliğinin tüketim kültürü başta olmak üzere, yaşam tarzı gazeteciliğinin alanı dâhilinde olan seyahat gazeteciliğinin, medya ve gazetecilik alanına etkileri ve bunun geleneksel gazetecilik normlarına yansıması içerik analizi ve gözleme dayalı yöntemlere dayanarak sorgulanmıştır. Araştırmanın gelişimi yaşam tarzı gazeteciliği içeresinde ve seyahat haberciliğinin dijital medya ve gazetecilik alanına uygunluğu üzerine yapılan incelemelere yer verilmektedir. Yapılan çalışmada saptanan sorunlar ve uzman görüşlerine yer verilerek yaşam tarzı ve seyahat gazeteciliğinin bilgi ve içeriklerinde sunduğu haberler bireyin tüketici isteklerini tüketici pazar ve reklam odaklı haberlere yöneldiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe consumer culture, which gained importance with the industrial revolution, has become a necessity more than a social need over time. The consumption phenomenon created by the changing technologies and the developing global media over time caused the emergence of the concept of lifestyle that individuals consume images suitable for their lifestyle. In the social process, the print media has been given important roles for individuals to maintain the continuing consumption habits in need. In this thesis, as a result of the interaction between the concepts of consumption and lifestyle, the effects of lifestyle journalism, especially the consumption culture, and travel journalism, which is in the field of lifestyle journalism, and its reflection on traditional journalism norms, were investigated based on content analysis and observational methods. The development of the research includes studies on the suitability of lifestyle journalism and travel journalism in the field of global media and journalism. It was concluded that the news presented in the information and content of lifestyle and travel journalism by addressing the problems and expert opinions determined in the study, turned the consumer demands towards the consumer market and advertisement oriented news.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleTüketim kültürü ve yaşam tarzı gazeteciliği: Seyahat haberciliği üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeConsumption culture and life style journalism: A review on travel journalism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-10
dc.contributor.departmentMedya ve Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10330005
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627430
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess