Show simple item record

dc.contributor.advisorKesken, Sezer Cihan
dc.contributor.authorDemirci, Emrah
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:16Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:16Z
dc.date.submitted2022-08-11
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741336
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinde örgütsel özdeşleşme tutumu, yenilikçi davranışı tutumu ve kariyer hedefi arasındaki ilişkinin farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak bu çalışmanın genel amacı olarak belirlenmiş ve bu üç değişken arasındaki korelasyon ölçülmeye çalışılmıştır. Verilerin analizinde hipotezler için; bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi yapılmış ayrıca korelasyon analizine başvurulmuştur. Araştırmada, Scott ve Bruce (1994) tarafından geliştirilen tek faktörlü 6 soruluk yenilikçi davranış ölçeği, Mael ve Ashforth (1992) tarafından geliştirilen tek faktörlü 6 soruluk örgütsel özdeşleşme ölçeği, O'Brien ve arkadaşları tarafından (1996) hazırlanan tek faktörlü 24 soruluk kariyer hedefi ölçeği kullanılmıştır. Katılımcılara ek olarak, Holland (1997) tarafından geliştirilen altı kişilik tipi sınıflandırma sorusu da yöneltilmiştir. İstanbul ilinde, bir vakıf yükseköğretim kurumunda öğrenim gören lisans öğrencilerine yönelik yapılmış olan anket sorularına verilen cevaplar ışığında; öğrencilerin örgütsel özdeşleşme tutumu, yenilikçi davranış tutumu ve kariyer hedefleri ortalamalarıyla demografik bilgilerinin ortalamaları arasında çok büyük farklılıklar ortaya çıkmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIt was determined as the general aim of this study to reveal whether the relationship between organizational identification attitude, innovative behavior attitude and career goal in university students differed, and the correlation between these three variables was tried to be measured. For hypotheses in the analysis of data; independent sample t-test, one-way analysis of variance was performed and correlation analysis was applied.In the research, one-factor, 6-question innovative behavior scale developed by Scott and Bruce (1994), one-factor 6-question organizational identification scale developed by Mael and Ashforth (1992), and one-factor, 24-item career goal scale developed by O'Brien et al. (1996). scale was used. In addition to the participants, six personality type classification questions developed by Holland (1997) were also asked. In the light of the answers given to the survey questions made for undergraduate students studying at a foundation higher education institution in Istanbul; It has been determined that there is no great difference between the averages of students' organizational identification attitude, innovative behavior attitude and career goals and the average of their demographic information.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel özdeşleşme, yenilikçi davranış ve kariyer hedefi ilişkisi üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeA research on the relationship of organizational identification, innovative behavior and career goal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-11
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.subject.ytmCareer goal
dc.identifier.yokid10220971
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631508
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess