Film jeneriklerinde tipografinin kullanımı
dc.contributor.advisor | Ertan, Güler | |
dc.contributor.author | Aydoğan, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:32:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:32:00Z | |
dc.date.submitted | 2022-08-12 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741293 | |
dc.description.abstract | Grafik tasarım her alanı etkilediği gibi sinema alanını da varlığıyla etkilemiştir. Film jenerikleri, geçmiş zamanda ekranda sabit olarak duran düz yazılardan oluşmaktayken, günümüzde bu durumun çok daha ötesine geçilmiş ve filmi zenginleştiren ayrı bir tasarım mecrasına dönüşmüştür. Film jenerik tasarımlarında gelişen teknoloji ile birlikte, yaşanan zenginleşmelerin tipografik olarak da çeşitlenmesi ve gelişmesi bu tez konusunun seçiminde önemli bir rol oynamıştır. Bu araştırmada öncelikle, grafik tasarımın temel ögelerinden biri olan tipografiye kapsamlı bir biçimde yer verilmiştir. Daha sonra film jeneriklerinde yer alan tipografinin kullanımını daha iyi anlayabilmek için, geçmişten günümüze kadar film jenerik tasarımlarının tarihi, dönemsel olarak ayrılmıştır. İlk jenerik tasarımlarından, günümüze kadar gelen önemli somut örnekler üzerinden, tipografik yaklaşımların değişimi ve gelişimi incelenerek analiz edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Graphic design has affected the field of cinema with its presence, as it has affected every field. While movie credits consisted of fixed text on the screen in the past, today this situation has gone far beyond and has turned into a separate design medium that boosts the movie. In the selection of this thesis topic, the typographical diversification and development of the enrichment experienced played an important role, along with the developing technology in movie credits designs. In this research, first of all, typography, which is one of the basic elements of graphic design, has been extensively covered. Later, aiming to better understand the use of typography in the movie credits, the history of the movie credits designs from the past to the present is divided into periods. It has been tried to be analyzed by examining the change and development of typographic approaches through remarkable examples from the first credits available to the present. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Film jeneriklerinde tipografinin kullanımı | |
dc.title.alternative | Use of typography in movie credits | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-08-12 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Graphic design education | |
dc.subject.ytm | Generic | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Typography | |
dc.subject.ytm | New typography | |
dc.identifier.yokid | 10225905 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 631588 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |