Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorAydoğan, Ayça
dc.date.accessioned2023-09-22T12:32:00Z
dc.date.available2023-09-22T12:32:00Z
dc.date.submitted2022-08-12
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741293
dc.description.abstractGrafik tasarım her alanı etkilediği gibi sinema alanını da varlığıyla etkilemiştir. Film jenerikleri, geçmiş zamanda ekranda sabit olarak duran düz yazılardan oluşmaktayken, günümüzde bu durumun çok daha ötesine geçilmiş ve filmi zenginleştiren ayrı bir tasarım mecrasına dönüşmüştür. Film jenerik tasarımlarında gelişen teknoloji ile birlikte, yaşanan zenginleşmelerin tipografik olarak da çeşitlenmesi ve gelişmesi bu tez konusunun seçiminde önemli bir rol oynamıştır. Bu araştırmada öncelikle, grafik tasarımın temel ögelerinden biri olan tipografiye kapsamlı bir biçimde yer verilmiştir. Daha sonra film jeneriklerinde yer alan tipografinin kullanımını daha iyi anlayabilmek için, geçmişten günümüze kadar film jenerik tasarımlarının tarihi, dönemsel olarak ayrılmıştır. İlk jenerik tasarımlarından, günümüze kadar gelen önemli somut örnekler üzerinden, tipografik yaklaşımların değişimi ve gelişimi incelenerek analiz edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractGraphic design has affected the field of cinema with its presence, as it has affected every field. While movie credits consisted of fixed text on the screen in the past, today this situation has gone far beyond and has turned into a separate design medium that boosts the movie. In the selection of this thesis topic, the typographical diversification and development of the enrichment experienced played an important role, along with the developing technology in movie credits designs. In this research, first of all, typography, which is one of the basic elements of graphic design, has been extensively covered. Later, aiming to better understand the use of typography in the movie credits, the history of the movie credits designs from the past to the present is divided into periods. It has been tried to be analyzed by examining the change and development of typographic approaches through remarkable examples from the first credits available to the present.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleFilm jeneriklerinde tipografinin kullanımı
dc.title.alternativeUse of typography in movie credits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-08-12
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.subject.ytmGeneric
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTypography
dc.subject.ytmNew typography
dc.identifier.yokid10225905
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631588
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess