Grafik tasarımda altın oranın kullanımı
dc.contributor.advisor | Sezer, Nuri | |
dc.contributor.author | Duman, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:31:58Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:31:58Z | |
dc.date.submitted | 2022-08-12 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741287 | |
dc.description.abstract | Araştırmada, grafik tasarım alanında altın oran kullanımı ile ortaya çıkan ürünlerin estetik açıdan niteliği arasında oluşabilecek ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda katılımcılardan nitel araştırma teknikleri bağlamında çeşitli sorular yöneltilerek görüşleri alınmıştır. Ayrıca yine aynı katılımcılara altın oran kullanılarak ve kullanılmayarak oluşturulan eş görseller yöneltilerek görselleri estetik açıdan değerlendirmeleri istenmiştir. Bu bağlamda yapılan değerlendirmeler nicel olarak yapılmış olup nicel araştırma teknikleri bağlamında incelenmelidir. Bu çerçevede bakıldığında araştırma karma araştırmalar çerçevesinde ele alınabilir. Araştırmanın sonucuna göre katılımcılardan 21 kişi Altın Oranın, Grafik Tasarımında avantaj sağlayacağını, 1 kişi ise avantaj sağlamayacağını belirtmiştir. Bu sonuçların oransal dağılımına bakıldığında katılımcıların %95.45'inin grafik tasarımda altın oran kullanımının avantaj sağladığını belirtirken %4.55'inin böyle bir avantaj sağlamadığını belirtmiştir. Söz konusu avantajın hangi alanlarda olacağına ise 2 kişi `Mizanpaj`, 12 kişi `Düzen/Denge/Uyum` ve 5 kişi `Estetik` alanlarında avantaj sağlayacağını belirtmiştir. Bu alanların ve konuların oransal dağılımı incelendiğinde ise katılımcıların %9.09'unun `Mizanpaj`, %54.55'inin `Düzen/Denge/Uyum` ve %22.73'ünün ise `Estetik` açıdan grafik tasarım alanında altın oran kullanımının avantaj sağladığını ifade ettiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Altın Oran, Fİ Dizini, Doğada Altın Oran, Sanatta Altın Oran, Mimaride Altın Oran, Grafik Tasarımında Altın Oran | |
dc.description.abstract | The study conducted on the Graphic Design to seeks to represent a Golden Proportion and its relation with Graphic Design. Mainly due to the study, mixed desing was used. The qualitative data were used and individualized data derived from structured interviews. In addition, quantitative data derived from experimental pattern that pictures were evaluated by respondents of the study. The study comprised of 22 students are those who study at the Faculty of Fine Arts in İstanbul. The data revealed that respondents(%95.45) were strongly agreed about the advantange of Golden Ratio using in Graphic Design. These advantages were defined as ''layout'' (%9.09), ''order/balance/harmony'' (%54.55) and ''aesthetic'' ( %22.73) .However, the respondents (%4.55) were agreed abput the disadvantages of Golden Ratio using in Graphic Design. Key Words: Golden Ratio, Phi Code, Phi Code in Nature, Golden Ratio in Art, Architecture and Golden Ratio in Graphic Design | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Grafik tasarımda altın oranın kullanımı | |
dc.title.alternative | Golden ratio in graphic design | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2022-08-12 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nature | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Architectural | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Fi series | |
dc.subject.ytm | Golden ratio | |
dc.identifier.yokid | 10225919 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 631595 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |