Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalışkan, Nesrin
dc.contributor.authorÇil, Tuğba
dc.date.accessioned2023-09-22T12:31:27Z
dc.date.available2023-09-22T12:31:27Z
dc.date.submitted2023-08-07
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741202
dc.description.abstractBu çalışmada 11. Sınıf öğrencilerinin IGCSE programı Matematik sınavı başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Uşak ili merkezinde bulunan tüm devlet liselerindeki 11. Sınıfta öğrenim görmekte olan 963 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada mevcut durum olduğu gibi ortaya konulmak istendiği için nicel araştırma modellerinden tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri IGCSE programı 2016 yılı Haziran ayı Matematik dersi 1. Oturum sınavı ile elde edilmiştir. Sınav 20 sorudan oluşmakta olup Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,922 olarak hesaplanmıştır. Öğrencilerin matematik sınavı başarı puanlarının cinsiyet ve Destekleme ve Yetiştirme kursuna katılım durumu değişkenlerine anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız grup t-testi; okul türü, alan tercihleri, anne ve baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ise ANOVA testi kullanılarak belirlenmiştir. Anlamlı bulunan farklılıklarda kaynağın ne olduğunun belirlenmesinde ise Bonferroni testinden faydalanılmıştır. Bu süreçte SPSS-26.0 programı kullanılarak analiz yapılmıştır. Analizler sonucunda 11. Sınıf öğrencilerinin matematik sınavı başarı puanlarının cinsiyete göre farklılık göstermediği; kurs katılım gösteren öğrencilerin matematik sınavı başarı puanlarının ise anlamlı farlılık göstererek daha yüksek olduğu görülmüştür. Okul türü, alan tercihleri, anne ve baba eğitim durumları ile matematik sınavı başarı puanları arasında anlamlı farklılıklar görülmüştür. Literatür incelendiğinde ise lise düzeyinde IGCSE sınavı kullanılarak yapılmış bir araştırma ile karşılaşılmamış olması bu araştırmanın sonuçlarının önemini artırmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the 11th grade students' IGCSE program Mathematics exam success levels according to some variables. The study was conducted with 963 11th grade students in all public high schools located in the city center of Uşak. In the study, scanning design, one of the quantitative research models, was used because the current situation was wanted to be revealed as it is. The data of the research were obtained with the IGCSE program, the June 2016 Mathematics course 1st Session exam. The exam consists of 20 questions and the Cronbach Alpha reliability coefficient was calculated as 0.922. Independent group t-test; whether students' mathematics exam success scores show a significant difference to the variables of gender and participation in the Support and Training course; ANOVA test was used to determine whether there was a significant difference according to school type, field preferences, and mother and father educational status. Bonferroni test was used to determine the source of significant differences. In this process, analysis was made using SPSS 26.0 program. As a result of the analysis, it was found that the mathematics exam success scores of 11th grade students did not differ according to gender; It was seen that the mathematics exam success scores of the students who participated in the course were significantly higher with a significant difference. Significant differences were observed between school type, field preferences, mother and father education status, and mathematics exam success scores. When the literature is examined, the fact that there is no research conducted at high school level using the IGCSE exam increases the importance of the results of this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUluslararası genel ortaöğretim sertifika programına (IGCSE) ait matematik sınavı başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of mathematics exam success levels of the international general certificate of secondary education (IGCSE) programme according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2023-08-07
dc.contributor.departmentMatematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess level
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmInternational certificate
dc.subject.ytmInternational General Certificate of Secondary Education
dc.identifier.yokid10221807
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid684085
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess