Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraca, Arzu
dc.contributor.authorGeçgel, Dilara
dc.date.accessioned2023-09-22T12:30:38Z
dc.date.available2023-09-22T12:30:38Z
dc.date.submitted2022-11-08
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741073
dc.description.abstractGünümüzün en çok tartışılan konularından biri küresel iklim değişikliği krizidir. Doğal iklim değişikliğinin aksine krize neden olan bu iklim değişikliğinin nedeni insanlardır ve bu krizin yaşanmasında en çok sorumluluk payı geleneksel yönetim anlayışına sahip işletmelerdedir.Bu çalışma küresel iklim değişikliği karşında Türkiye ve Almanya ülkelerinin iklim değişimine karşı tutumlarını incelemekte ve karşılaştırmalı bir perspektif çizmektedir. Bu bağlamda hem gelişmekte olan ülkeler hem de gelişmiş ülkeler açısından küresel iklim değişikliği krizinin yönetim durumu ve krize yönelik yürütülen çalışmalar yorumlanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada iklim değişikliği ile mücadele kamu spotları aracılığıyla Türkiye'de ve Almanya'da ülke yöneticilerinin insanlarda nasıl bir davranış değişikliği oluşturmak istediğine bakılmıştır. Küresel iklim değişikliği krizine karşı toplumsal bilinci ve farkındalığı nasıl geliştirmeye çalıştıkları, buna bağlı olarak yeşil işletmecilik anlayışını nasıl etkiledikleri, işletmelerin hangi nedenlerle yeşil işletme olacağı, bu durumda işletmelere düşen yükümlülükler ve sorumluluklar nelerdir sorularına cevap aranmıştır. Kamu spotlarında iklim değişikliği ile mücadele mesajlarının işletmelere ve topluma nasıl verildiği göstergebilimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Kamu spotları filmleri incelendiğinde; işletmelerin doğa dostu üretim seçeneklerine yönlendirildiği, bu çerçevede yenilenebilir enerjilerle üretim faaliyetlerinin yapılması, doğa dostu ambalajların kullanılması mesajları bulunmaktadır. Almanya'nın kamu spotu filminde, söz konusu krizin herkes tarafından bilindiği ve buna bağlı olarak kamu spotunda rasyonel çekiciliğin uygulandığı; 2050 yılına kadar çevre dostu uygulamaların başarıyla hayata geçirilerek karbon salınımını düşürme hedefine ulaşılacağı gösterilmektedir. Türkiye'nin kamu spotu filminde duygusal ve korku çekiciliği uygulanarak işletmelerde/tüketicilerde genel olarak toplumda iklim değişikliği krizinin farkına varma çağrısı bulunmaktadır.Ayrıca bu çalışmada küresel iklim değişikliği krizi ile gündeme gelen yeşil ekonomik faaliyetleri, yeşil ekonomiye ilişkin politikaları, küresel iklim değişikliği krizinin sosyo-ekonomik etkilerini, çevresel etkilerini, bu etkilerin işletmeleri nasıl etkilediğini ve yeşil yönetim kültürüne nasıl yön verdiğini genel boyutlarıyla disiplinler arası şekilde görmek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Yeşil ekonomi, yeşil işletmecilik, göstergebilim, Türkiye, Almanya
dc.description.abstractOne of the most controversial issues today is the global climate change crisis.Contrary to natural climate change, the cause of this crisis is people and the mostresponsibility share in this crisis is in businesses with traditional management understanding.This study in Turkey despite global climate change and to examine their attitudestowards climate change in Germany and draws a comparative perspective. In this context, ithas been tried to interpret the management status of the global climate change crisis and thestudies conducted regarding the crisis in terms of both developing countries and developedcountries. In this study, the public spotlight in Turkey through the struggle with climatechange and how to create the look you want a change in behavior in humans country managerin Germany. The questions of how they try to develop social awareness and awarenessagainst the global climate change crisis and how they affect the understanding of greenbusiness, for what reasons the businesses will become green enterprises, in this case, whatare the obligations and responsibilities of the businesses are sought. How messages aredelivered to businesses and the society in public service announcements has been analyzedusing semiotic analysis method. When the public service ads are examined, there aremessages that enterprises are directed to environmentally friendly production options,ensuring production with renewable energies and using environmentally friendly packaging.Germany is known by the public that everyone said the crisis in the spotlight and whileexpressing will reduce carbon emissions by 2050. Turkey's public spotlight based rather thanfear appeal marketing and climate change, there is a call to recognize the crisis.In addition, in this study, it is possible to see the green economic activities that cameto the agenda with the global climate change crisis, the policies regarding the greeneconomy, the socio-economic effects of the global climate change crisis, the environmentaleffects, how these effects affect the businesses and how they guide the green managementculture in an interdisciplinary manner.Keywords: Green economy, green business, semiotics, Turkey, Germanyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil ekonomi ve sürdürülebilir büyüme kapsamında Türkiye'nin ve Almanya'nın iklim değişikliği ile mücadele kamu spotlarının göstergebilimsel analizi
dc.title.alternativeSemiotic analysis of green ecomy and sustainable development and the struggle within Turkey's public spotlight with Germany's climate change
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-11-08
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmSustainable environment
dc.subject.ytmEcological environment
dc.subject.ytmEconomic growth
dc.subject.ytmClimate change
dc.subject.ytmTürkiye
dc.subject.ytmGreen economy
dc.subject.ytmSemiotic analysis
dc.subject.ytmPublic service announcement
dc.subject.ytmGreen business
dc.identifier.yokid10331737
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityMUNZUR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid664351
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess