dc.contributor.advisor | Yalçın, Zülkif | |
dc.contributor.author | Öztürk, Mehmet Eren | |
dc.date.accessioned | 2023-09-22T12:30:36Z | |
dc.date.available | 2023-09-22T12:30:36Z | |
dc.date.submitted | 2023-02-15 | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/741068 | |
dc.description.abstract | Bireylerin gelir, gider, tasarruf, yatırım ve harcamalarının planlanması, ekonomik fırsatların ve paranın etkin bir şekilde kullanılması, zararlardan kaçınılması ve bu konuda gerekli önlemlerin alınması gibi birçok kavramı içine alan girift sürece finansal okuryazarlık denir. Bu süreç; teknoloji, bilim ve finansal piyasalarda değişimler devam ettikçe finansal bilginin de güncellenmesi gerektiğinden hayat boyu devam eden dinamik bir süreç olarak düşünülmelidir. Bireysel finansal okuryazarlık oranları arttıkça toplumsal refah da artar. Çünkü bireyden başlayan tasarruf, inovasyon ve girişimcilik toplumun gelişimine katkı sağlar. Bireysel okuryazarlık ve toplumsal refah ayrı düşünülemez. Bu durum finansal okuryazarlık düzeyinin arttırılması için finansal eğitimin gerekliliğini ortaya çıkarır. Böyle bir eğitimin daha verimli olarak yürütülmesi için çalışmalara finansal okuryazarlık düzeylerinin tespiti ile başlanılmalıdır. Böylece süreç daha hızlı ve verimli ilerler. Bu nedenle birçok kurum ve kuruluşlarda, üniversitelerde ilgili konuda araştırmalar yapılmaya başlanmış, seviye tespiti ve karşılaştırmalar gerçekleştirilmiştir. Yaptığımız bu çalışmada amaç TRB1 bölgesindeki dört üniversitede finansal okuryazarlık oranlarının tespitini sağlamak ve bu oranların karşılaştırılmasını gerçekleştirmektir. Bu amaç doğrultusunda; üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini artırmak için ne tür eğitimler verilmesi gerektiği noktasında öngörü sahibi olunacaktır. Bu sebeple Tunceli Munzur Üniversitesi, Bingöl Üniversitesi, Elazığ Fırat Üniversitesi ve Malatya İnönü Üniversitelerinden tesadüfi örneklem yoluyla 21 fakülte, 2 enstitü ve Meslek Yüksek Okullarından 2574 öğrenciye ulaşılmış, anket uygulanmış, veriler elde edilmiştir. Anketlerde demografik bilgiler, temel düzeyde ekonomi ve finans, bireysel bankacılık, emeklilik ve sigortacılık, finansal tablolar, yatırım, vergi ve mevzuat gibi konularda bilgileri araştıran sorulara yer verilmiştir. Bu sorulara bağlı özel ve genel hipotezler kurulmuş, oluşturulan örneklem gruplarında cinsiyet faktörü, okunulan sınıf seviyesi, eğitim alanı ve internet bankacılığının kullanılıp kullanılmamasıyla finansal okuryazarlık arasında anlamlı ilişkiler aranmıştır. Araştırma ile daha önce hiç çalışma yapılmamış olan TRB1 bölgesi finansal okuryazarlık bilgileri çıkarılarak bilime katkı sağlanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | It is called intricate financial literacy, including planning the income, saving, investment and spending of individuals, avoiding losses and reflecting on economic opportunities and money effectively. This process; It should be considered as a lifelong dynamic process, as financial information needs to be updated as changes continue in technology, science and financial markets. Individual financial literacy price rises. Knowledge acquisition contributes to the development of entrepreneurship and diving. Individual literacy and social welfare cannot be considered separately. This situation reveals the necessity of financial education in order to increase the level of financial literacy. In order for such an education to be carried out more efficiently, studies should be started by determining the levels of financial literacy. This process progresses faster and more efficiently. This publication has started to make relevant researches in many institutions, organizations and universities, level determination and comparisons have been carried out. The reseach in TRB1 aims to determine the financial literacy rates in four universities and to compare these rates. In accordance with this purpose; Foresight will be made about what kind of training should be given to increase the financial literacy level of university students. For this reason, 2574 students from 21 faculties, 2 institutes and Vocational Schools were reached by random sampling from Tunceli Munzur University, Bingöl University, Elazığ Fırat University and Malatya İnönü Universities, a questionnaire was applied and data were obtained. The questionnaires included questions investigating some information such as demographic information, basic plan economy and finance, private banking, pension and insurance, financial statements, investment, tax and legislation. Special and general hypotheses related to these questions were applied, and significant relationships were sought between gender factor, class level of student, field of education and financial literacy in the use of internet banking in the sample groups. With the research, it was tried to contribute to science by extracting the financial literacy information of the TRB1 region, which has never been studied before. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | TRB1 bölgesi üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research on the comparison of financial literacy levels of university students in TRB1 region | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2023-02-15 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Financial literacy | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Financial education | |
dc.identifier.yokid | 10333338 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUNZUR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 671885 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |